Gå til innhold

Vil mer ram kunne gjøre susen i BC2?


Anbefalte innlegg

Hei, har en rimelig grei pc med Core 2 Duo processor på 2.13 ghz, Radeon HD5770 skjermkort og 2 gb ram. Er klar over at processoren er ganske gammel. Prøver å kjøre BC2 i 720p med det meste på medium. Går forsåvidt ok på visse kart i single player, men i multiplayer er dette en sløv affære. Vil mere ram gjøre susen? BC2 bruker vel også en del CPU pga. all fysikken, men har jo en processor over minstekravet, så synes det er litt rart at det sløver sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har en rimelig grei pc med Core 2 Duo processor på 2.13 ghz, Radeon HD5770 skjermkort og 2 gb ram. Er klar over at processoren er ganske gammel. Prøver å kjøre BC2 i 720p med det meste på medium. Går forsåvidt ok på visse kart i single player, men i multiplayer er dette en sløv affære. Vil mere ram gjøre susen? BC2 bruker vel også en del CPU pga. all fysikken, men har jo en processor over minstekravet, så synes det er litt rart at det sløver sånn.

 

Jeg tror prossessoren din er problemet. Har selv Amd athlon II x2 250 @ 3ghz, 2gb ram og et radeon hd5770. Jeg har ihvertfall konstant 95-100% på cpu uansett instillinger. Har også hørt fra andre at bfbc2 er en cpu-sluker. Skal nok selv gå i anskaffelse av en phenom II 945 : D Tror du også burde skaffe deg en quad core for å få best ytelse

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøv å bruke den native oppløsningen på skjermen. Da vil GPU få mindre jobb. Ta oppløsning på max, resten på minst. Har selv bedre CPU, men dårligere skjermkort. Får 40-50 fps på 1600x900 med nesten alt på max, dx9. Har to kjerner på 3,16GHz. 9800GTX+ 512MB.

 

What?

 

Viss den native oppløysinga er høgre enn det han kjøyrer på vil jo gfx kortet få meir og styre med.

Lenke til kommentar

Prøv å bruke den native oppløsningen på skjermen. Da vil GPU få mindre jobb. Ta oppløsning på max, resten på minst. Har selv bedre CPU, men dårligere skjermkort. Får 40-50 fps på 1600x900 med nesten alt på max, dx9. Har to kjerner på 3,16GHz. 9800GTX+ 512MB.

 

What?

 

Viss den native oppløysinga er høgre enn det han kjøyrer på vil jo gfx kortet få meir og styre med.

 

Hvis han bruker alle pixlene han har på skjermen, kan spillet kjøre bedre enn om han bruker lavere. Da kan GPU'n få mer jobb da den skalerer ned.

Lenke til kommentar

En GPU bruker aldri krefter på å skalerer ned, den produserer et bilde i den oppløsningen den får beskjed om.

 

En evt. skaleringen opp til skjermens "native" oppløsning kan skje i skjermkortet eller i skjermen (eller ingen av stedene), dette kan du some regel stille på i driveren. En slik skalering tror jeg likevel har minimal effekt på minneforbruk eller GPU bruk.

Lenke til kommentar

En GPU bruker aldri krefter på å skalerer ned, den produserer et bilde i den oppløsningen den får beskjed om.

 

En evt. skaleringen opp til skjermens "native" oppløsning kan skje i skjermkortet eller i skjermen (eller ingen av stedene), dette kan du some regel stille på i driveren. En slik skalering tror jeg likevel har minimal effekt på minneforbruk eller GPU bruk.

 

En jeg kjenner har gikk fra 20 til 40 fps med å sette opp oppløsning.

 

Fikk selv bedre ytelse i Riddick assault on dark athena med alt på max, enn alt på low.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...