Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Huden tåler ikke varme?

Gjest Ina

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 17 år, og har i det siste året slitt litt med at etter jeg har tatt en varm dusj (trenger ikke nødventigvis være mer enn rundt 15 minutter), får jeg røde flekker på huden som klør veldig mye. Det er huden rundt bryst, rykk og nakke dette skjer på. Ikke overalt, men på elkelte steder blir det slike røde flekker som klør. Stedene kan variere, og huden blir ikke hoven eller noe, bare rød.

Har også prøvd å dusje i kalt vann, og da virker det som om kløingen ikke oppstår. Så kan den hende at huden min rett og slett ikke tåler varme? Isåfall, er det noen som vet om det finnes medisiner om dette eller lignende. Tenkte det var litt vanskelig å ta med dette til legen, siden disse røde flekkene på huden kun oppstår når jeg dusjer.

Blir veldig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går bra om jeg dusjer i lunktent vann, men må jo innrømme jeg er en slik person som foretrekker å ha vannet så varmt som over hodet murlig, men det går ikke så bra.

Jeg har ikke tatt tiden på hvor lenge disse 'flekkene' er på huden, men de forsvinner som regel etter en stund. Kanskje 15-20 minutter om jeg kan tippe. Vil tro det fredeles blir vanskelig å få tatt det med til legen :/

Lenke til kommentar

^Det er nok grunnen ja. Huden liker vel ikke glovarmt vann sånn generelt?

Så du mener det ikke er noe unormalt at huden reagerer på glovarmt vann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...