Gå til innhold

Wave, Galaxy s eller Desire?


frode8

Anbefalte innlegg

Skal oppdatere abonnementet mitt, og tenkte da å kjøpe en av de overnevnte mobilene :)

Har for tiden en Iphone 3gs, men vil prøve noe nytt.

Har hatt Samsung Omnia HD, Jet og HTC Hero før, og av de likte jeg Omnia best.

 

Vil at telefonen skal være;

- Kjapp

- Bra kamera med fotolys

- Kapasativ

- Bra å skrive sms og mail med

- Pris i forhold til hva man får

- Brukervennlig og Oversiktlig

- Bra på nett

 

Alle (informative) svar mottas med takk :D

Er også åpen for andre forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si alle telefonene har det du ønsker. Galaxy S er den klart beste, men av disse tre også kanskje minst for pengene, med mindre du finner et bra abo. Av Wave og Desire så ville jeg personlig valgt sistnevnte. Wave har bedre skjerm (litt mindre dog), bedre kamera og mye bedre batteri, men jeg tror Android Vs Bada er det som er utslagsgivende for min del. Bada har potensial, men Android er per dags dato et bedre system.

 

Anbefaler å se tidligere tråder da det er mange av disse som omhandler Desire og Galaxy S spesielt.

 

Men for all del, folk er forskjellige og du kan ikke gjøre noe galt valg så lenge du er fornøyd selv.

Lenke til kommentar

Galaxy S virker best ja, men litt dumt at den ikke har fotolys, Det blir jeg nok å savne... Er litt lik Iphone på menyen, så da har jeg kansje en fordel med det.

 

Desire har svak fotolampe, og litt kjedelig design, ikke æ ø å, men er vel den mobilen som kommer til å få best oppfølging ang oppdateringer og apps.

 

Wave synes jeg er den flotteste, og muligens best kamera. Har vel også best batteri. Men er jo den telefonen med minst skjerm :/

 

Skal prøve å ta meg en testrunde på butikk, så får håpe det hjelper.

Lenke til kommentar

En mer grundig test av Samsung Wave er nå ute hos www.dinside.no:

 

"Vi vaklet veldig mellom firer og en femmer for Samsung Wave, men endte til slutt på den svakeste terningen av de to. Det skyldes først og fremst surfeproblemene, og at utvalget applikasjoner i Samsung Apps-butikken er svært beskjedent. Det betyr naturligvis ikke at det ikke kan ta seg opp, men vi tror for det første at avstanden opp til både App Store fra Apple og Android Market allerede er så markant at det må et lite under til for å ta igjen de to markedslederne."

 

http://www.dinside.no/849111/test-samsung-wave-s8500

 

 

Terningkast 6 som mange andre sider ga til Wave i vår og sommer mener jeg var fullstendig feil etter å ha prøvd Wave selv noen dager.

 

Testen til Dinside mener jeg viser det rette bildet av Wave. Verdt å lese om man har lyst på denne.

Lenke til kommentar

Har du endelig funnet en test som IKKE gir Wave 6 nå da :roll:

 

Man kan virkelig ikke ta denne testen alvorlig da de skriver medium batteritid, sus i samtaler, 3G faller av og til ut (aldri skjedd meg)dårlig nettleser HÆ? Har de vært drita fulle under denne testen eller?

 

Wave er den smarttelefonen med best batteritid feks 3 ganger bedre en Desire som de drar frem her så dette blir bare latterlig men så er heller ikke DinSide kjent for å være de mest seriøse..

 

Du må være en skikkelig sur pomp som legger så mye jobb i å spre negativit om en telefon som du har solgt for leeenge siden eller har du egentlig det?

 

Nettleseren er helt topp jeg skjønner ikke problemet og man kan også laste ned Opera om man ønsker men jeg har ikke sett problemet.

 

Jeg surfer minst to timer daglig og nettleseren er helt topp og 3G har aldri falt ut for meg så stooort spørsmåltegn der???

 

Batteritiden er faktisk fryktelig god sammenlign med hva man vil av smarttelefoner.

 

Jeg har testet den mot feks Desire og Vivaz samt W995.

 

Den har dobbel så bra batteritid som Vivaz og W995 de to klarer 3 timer samtaletid i ett Wave klarer over 6, Desire klarer da ca 2 Wave er altså 3 ganger bedre en den.

 

Dinside klarer å kalle dette medium batterikvalitet det sier det meste om hvor seriøs denne testen er da alle andre tester på verdensbasis gir den et stort pluss for akkurat dette.

 

Les heller alle kommentarene etter testen der bekreftes alt jeg skriver om og om og om igjen, dette var helt tåpelig fra DinSide :thumbdown:

 

Bada er strålende OS så sant du ikke trenger 1 mil fjortisapps jeg har ikke savnet Android et sek.

 

Uansett så er det vel Iphone som har det beste markede på skikkelige gode apps..

Endret av Just-Me
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vakler mellom Desire og Galaxy S selv, per nå er det Desire som "vinner" pga den er billigere, men så er jeg nå en gang litt forelsket i Samsungs Android-terminaler, da. Min Spica har tydeligvis avgått ved døden nylig og nekter å leve mer (les: leser ikke SIM-kortet), så jeg må anskaffe ny mobil da iPhone 3G er altfor treg etter nytt OS...

 

Dessuten er det ingen som har Desire inne akkurat nå.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

At de greier å gi minus for batteriet virker ganske sprøtt ja, siden det er en av de største pluss-sidene med Wave. At de sliter med dekning kan jo bety at den er testet i et område med dårlig dekning, der de har fått andre mobiler til å fungere dårlig. At dekningen er dårlig spiller jo også en rolle på batteritiden. Ellers kan det jo tenktes at de har fått en mandagsutgave av telefonen.

 

Trekker man fra samtale sus, dekningproblemer og middelsbatteri (som alle påvirker hverandre) så hadde utfallet blitt noe helt annet.

Lenke til kommentar

At de greier å gi minus for batteriet virker ganske sprøtt ja, siden det er en av de største pluss-sidene med Wave. At de sliter med dekning kan jo bety at den er testet i et område med dårlig dekning, der de har fått andre mobiler til å fungere dårlig. At dekningen er dårlig spiller jo også en rolle på batteritiden. Ellers kan det jo tenktes at de har fått en mandagsutgave av telefonen.

 

Trekker man fra samtale sus, dekningproblemer og middelsbatteri (som alle påvirker hverandre) så hadde utfallet blitt noe helt annet.

 

 

Siden de vaklet mellom 4 og 5 i denne testen så hadde nok den vippet til en riktig 6 her også.

 

Som du skriver dekningproblemer, samtale sus, og middels batteri er svært negativt. Hadde Wave hatt disse problemene ville jeg gitt den en toer og ikke en sterk 4 så testen er rett og slett bullshit :whistle:

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

En mer grundig test av Samsung Wave er nå ute hos www.dinside.no:

 

"Vi vaklet veldig mellom firer og en femmer for Samsung Wave, men endte til slutt på den svakeste terningen av de to. Det skyldes først og fremst surfeproblemene, og at utvalget applikasjoner i Samsung Apps-butikken er svært beskjedent. Det betyr naturligvis ikke at det ikke kan ta seg opp, men vi tror for det første at avstanden opp til både App Store fra Apple og Android Market allerede er så markant at det må et lite under til for å ta igjen de to markedslederne."

 

http://www.dinside.no/849111/test-samsung-wave-s8500

 

 

Terningkast 6 som mange andre sider ga til Wave i vår og sommer mener jeg var fullstendig feil etter å ha prøvd Wave selv noen dager.

 

Testen til Dinside mener jeg viser det rette bildet av Wave. Verdt å lese om man har lyst på denne.

 

En kommentar til deg;

Jeg må si jeg ble overrasket at du kopierer samme innlegg du hadde inne på "samsung wave" tråden under "Smartmobiler.." temaet her.

du skriver jo akkurat det samme der. Hva er intensjonen? Det er jo ikke en god test.

Vel, jeg kan jo gjenta det jeg skrev da, siden det var ment som en kommentar til deg på akkurat samme henvisning, for å begrunne dette;

 

"

Bare noen kommentar ang. Dinsides vurdering eller "anmeldelse".

 

Jeg synes denne testen var svak.

Telefonen har tross alt vært ute noen mnd nå, og det er først nå dinside.no klarer å offentliggjøre en anmeldelse?

 

Ser en på andre anmeldelser i Norge og utlandet (eks. gsmarena.com), vil jeg tørre å hevde at dinside.no har vært den som har den minst utfyllende og detaljerte av dem alle, og i tillegg har gitt dårligst karakter på sin test, som er på en, altså 1 side, med 5 bildevisningseksempel og ett videoeksempel. Bør jo klare å skrive mer enn det, om det skal være sakelig og pålitelig.

 

Selv har jeg hatt telefonen en stund og er super fornøyd(Det er jo en subjektiv erfaring), flash støtter den, noe jeg leste testen hevdet den ikke gjorde, Og det virket som kanskje testeren ikke har lest denne før han testet. Testeren hevder i tillegg at vg.no ikke kunne besøkes med denne telefonen.

Hmm her må det da være noe som ikke stemmer...

 

En annen ting er at anmelderen var overrasket over at trådløs nett-tilkoblingen var strømkrevende? Er ikke det innlysende?

 

En bør og må jo bare lese manualen som medfølger, om man skal få et ryddig overblikk over hvordan instillinger og funskjoner fungerer, noe kanskje anmelderen ikke har vært så nøye med.

 

Så jeg kan ikke kjenne meg igjen i de såkalte minusene dinside skriver om. Men for all del

apps er forøvrig noe som er lite av hos samsung per i dag, men tiden vil vise hvor mange som kommer. tok jo en stund med android såvidt jeg kan huske. Så akkurat det punktet kjenner jeg igjen. Men det er jo ikke appsene som gjør at en mobiltelefon skal bli bedømt dårlig, etter min oppfatning.

 

Jeg vil anbefale dinside.no å være mer detaljert og muligvis lese manualen, samt komme med testene da telefonen blir utgitt neste gang. Galaxy S kom tross alt etter Wave, og det er galaxy modellen de har skrevet test om 1 måned før de skrev om Samsung Wave så vidt meg bekjent. Grunnen til det må en jo stille spørsmålstegn ved.

 

Om dinside.no skal leve opp til navnet om å være "-Norges nyttigste nettsted" forventer jeg at de kan skrive bedre og mer utfyllende, som kan gi et helhetlig bilde som kan også være pålitelig og etterprøvbart, altså, hvordan foretok de testen? Hvilke kriterier la de til grunn? Hvordan brukte de telefonen og hvilke prøvelser ble den utsatt for. hvordan testet de batteriet? også videre, også videre, osv....

Med andre ord, de bør argumentere og begrunne bedre enn det de har gjort i denne testen. Ta for eksempel testen på gsmarena.com, der er det 10 sider en kan lese detaljert og oversiktelig. Slik burde også dinside.no klare når de påberoper seg "Ekspertisen" i å vurdere og teste mobiltelefoner.

 

 

Vel vel, uansett så vil det være ulike meninger om denne telefonen, og slik vil det alltid være "-til lags åt alle kan ingen gjera" er det vil noe som heter, eller "smaken er som baken" om man skal være i det mer useriøse laget.. "

 

Testen som refereres til på gsmarena.com i dette innlegget finner en under "Samsung" klikk deretter på samsung wave telefonen. så vil dere se et vindu med fohånskikk, førsteinntrykk, og selve vurderingen som jeg her refererer til.

 

Vel... nok sagt for denne gang.

:roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AMEN!!!

 

At noen tar testene til Dinside seriøst er i seg selv amatørmessig.

 

De gir en reporter et produkt en uke og spør om hans mening.

 

Jeg har aldri sett så mye feil i en test som denne og reporteren burde finne noe annet å gjøre for dette er en skandale.

 

Gsmarena.com er vel det mest grundige og seriøse nettstedet i verden som stort sett alle respekterer og snakk om grundige tester de utfører..

 

Kveldsro omdøp deg til Kveldsbråk og vær grei å slutt med dine svada propagandere mot Wave for nå er du EID en gang for alle.

Lenke til kommentar

Desire har jeg hatt en liten stund nå og jeg har ALDRI vært så fornøyd med en telefon noen sinne. Du som har eple fra før, kommer til å føle det som at du er i himmelen.

 

Det liker jeg å høre! :) Regner med at du også har erfaring med epletelefonen fra før? Har smakt litt på Android med Samsung Spica, som forsåvidt var helt grei, om enn noe liten skjerm og litt treg i scrollingen... Gleder meg, nå :D

Lenke til kommentar

 

Bada er strålende OS så sant du ikke trenger 1 mil fjortisapps jeg har ikke savnet Android et sek.

 

 

Bada er nok et strålende OS....uten at jeg trenger å få masse personifisert dritt tilbake vil jeg si at per dags dato er bada sånn som beta videospillerne var engang i tiden de fleste hadde VHS....eller sånn som IBM sitt OS var når microsoft og apple hadde sine OS.

 

Eller å ta frem det et eksempel som MD spillerne som var dømt til suksess.

 

Det kan bli knallbra...eller bare forsvinne fra markedet som et mislykket men innovativt forsøk på markedet.

 

av det jeg har nevnt her så betydde ingen av disse produktene var noe dårlig derfor tror jeg ikke noen klassifiserer Bada som dårlig heller...MEN om det blir en suksess eller ikke vet vi ikke enda heller.

 

Og så kommer det vel litt an på hvor lenge man ønsker å ha en mobil...noen liker å ha mobilen i flere år og noen synes det er greit å bytte mobil hvert år....sånn sett per dags dato er det større sannsynlighet for at android 2.2 og IOS 4 overlever de neste 2-3 årene enn Bada gjør det...med tanke på begrensede telefoner som har dette OS'et. men dette er jo ikke en problemstilling en som bytter telefon hvertår(meg)skal ta hensyn til.

Lenke til kommentar

1.De som skriver negativt om Bada har stort sett aldri prøvd dette.

 

2.Måler du et godt OS etter mest apps som du gjør så kjøp den en Iphone

 

3.Bada er allerede nå et strålende OS, lynraskt, flotte menyer, har alt du trenger pluss pluss på plass allerede, og det er faktisk uten spyware og virus også som Android sliter med...

 

4.Bada har "bare" rundt 500 apps men nok dritt å henge fingrene allikevel (flere gode spill) pluss det øker for hver dag uten at jeg bryr meg.

 

5.Å sammenligne Bada med med Beta og VHS historien skriver et menneske som ikke ser potensialet og har få argumenter i mot (tåpelig). Samsung er i verdens ledelsen innen elektronikk og styrer sin egen fremtid. De er slett ikke avhengig av andre (MEGA FORSKJELL) kontra Beta historien din...

 

6.Wave har solgt langt over forventningene til Samsung på verdensbasis så tror du virkelig ikke at de vil satse hard fremover?

 

7.De er så store at de vil ha sitt eget OS uten å være avhengig av andre (det er hele poenget)akkurat som Iphone.

 

8.Vi som har Bada er veldig fornøyde og jeg kan leve med dette flotte operativsystemet i et par år til jeg kjøper meg en ny mob..

 

9.Poenget er at vi som har Bada gir F i hva Android fansen måtte mene skjønner du virkelig ikke dette?? Du skjønner vi er strålende fornøyd OK?

Endret av Just-Me
Lenke til kommentar

.

 

5.Å sammenligne Bada med med Beta og VHS historien skriver et menneske som ikke ser potensialet og har få argumenter i mot (tåpelig). Samsung er i verdens ledelsen innen elektronikk og styrer sin egen fremtid. De er slett ikke avhengig av andre (MEGA FORSKJELL) kontra Beta historien din...

 

 

 

Ehm....var ikke ment som drittslengig om Bada...men bare eksempler på hva som kan skje når man står alene...

 

dette er total avsporing av trådstarters innlegg.

 

du kan komme med så mange lister du vil og vise til hvor mange som er fornøyde eller hvor mange som selges, men det er du som misforstår innlegget mitt.

 

Poenget mitt var ikke om OS'et var dårlig eller ikke, det er jo litt viktig å få med seg gjennom hele innlegget. og jeg skrev vel ikke noe negativt om Bada heller. jeg skrev det som er sannheten i hverdagen.......PALM OS for de første lommepc'ene var alene først og så kom WM og tok over og til slutt ble det mobiler av dem....ikke minst blackberries av det :)

 

Blackberry er vel et veldig godt eksempel på at det går an å stå alene og levere godt.

 

Jeg nevnte ikke apps i det hele tatt..så jeg skjønner ikke hvor du tar dette fra.

 

Jeg skrev bare at Bada's fremtid er usikker akkurat som apple sitt OS var når det først kom...eller når SE kom med UIQ og når Symbian kom....Noen har klart å levere andre ikke.

 

Hvis Bada var Samsung sitt hovedfokus så lurer jeg på hvorfor de leverer Samsung'en med Android? og at de kjører Android på flere andre telefoner.

 

Jeg har ingen tro på at Samsung ikke tenker gjennom sin strategi...det er et gedigent selskap. Deres lansering av Bada...kan som sagt bli vellykket...eller kan bli et OS som finnes på to telefoner i fremtiden som da til slutt går helt vekk.

 

kanskje Beta var feil sammenligning...MD-spillerne var ihvertfall korrekt mener nå jeg.

 

Jeg er spent på Bada...og håper for det mobile markedet at det kan bli noe som er knallbra...jeg mener at mobilmarkedet trenger flere gode OS.....vi har nok ikke sett slutten av dette heller...

 

men igjen som jeg mente med innlegget...bytter man telefon hyppig er Wave en knalltelefon...vet du at det kan ta 3-4 år før du gjør et bytte..er både IOS og Androidtelefoner et sikrere kort..fordi det er per dags dato garantert til å overleve...og bli oppdatert

 

Så slapp litt av......og så hvis du tror jeg slenger dritt..så vil jeg gjerne få det sitert av mitt innlegg hvor jeg sier det, for jeg har heller sagt det motsatte

Endret av Blackster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...