Suburbian Hero Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Hei, da er det på tide for meg å legge min trofaste Nokia 6120 Classic på hylla. Jeg har sett på flere titalls anmeldelser, forumdiskusjoner, produsentsider osv. for å finne en best mulig mobil, men jo mer jeg leser, jo mindre klok blir jeg. Hva jeg ser etter i en mobil er følgende: - Støtte for forskjellige videoformater (dog kan jeg konvertere om det blir nødvendig) - Mp3 med grei lyd - Wi-Fi - Greit kamera med autofokus, og helst blitz Pris spiller ingen stor rolle for meg, så lenge mobilen er bra og kan holde i et par år. Hittil har jeg sett på Samsung Galaxy S, og den virker som et godt alternativ. Den har nesten alle funksjonene jeg er ute etter, unntatt at kameraet ikke har blits og er svært dårlig om natten. Det jeg er bekymret rundt denne mobilen er også stabiliteten, da jeg vil helst unngå masse restarts og rot med det. Jeg er også skeptisk til Samsung sin programvareoppdatering, da jeg vil gjerne ha en mulighet for Android 3.0 når det kommer ut om en stund. En annen telefon jeg har sett nylig er Nokia N8, og den virker fantastisk mtp. byggekvalitet, kamera og design. Har hørt at Symbian har hatt mase rot med S60, men på min telefon har dette vært bra de siste to årene. Den har dog ikke blitt oppdatert på denne tiden, da noe ikke fungerer her. Jeg er også skeptisk til den, da det har vært lite tester og relevant informasjon om bruken av selve telefonen. Jeg trenger objektiv informasjon om mobilens operativsystem og funksjoner, samt hvilke videoformater den støtter da .H264 (?) har blitt nevnt. Støtter denne .avi? Dere er velkomne til å nevne andre telefoner også, og takk på forhånd for all hjelp . Endret 15. august 2010 av WCH 1 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Tror N8 vil være et bra valg. Hvor bra nye Symbian^3 blir vet ingen helt før N8 kommer. Ellers har du Wave eller nevnte Galaxy S. Satio og Pixon 12 kan også være noe, om kamera er det helt viktigste. N8 videospecs: H.264 (base profile, main profile, high profile), MPEG-4, VC-1, Sorenson Spark, Real video 10 Streaming: H.264, Flash Lite 4 (Flash 10 compatibility for video), On2 VP6, Sorenson Spark Main camera 12 megapixel with Carl Zeiss optics HD quality 720p resolution Shoot 16:9 videos in HD 3x digital zoom Video capture in 720p 25 fps with codecs H.264, MPEG-4 Ambient stereo audio recording in video (AAC 128kbps, 48 kHz sampling) plus new algorithms to reduce wind noise and control recording level in harsh environments Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Jeg tror at jeg overlever med Galaxy, for det virker virkelig som en bra mobil. Pluss at jeg orker ikke å vente på N8, for ingen butikker ser ut til å ha få den inn. Virker også som om dette også ikke vil endre seg i nærmeste framtid. Jeg må bare finne et passende abbonoment, så er dette i boks. Endret 17. august 2010 av WCH Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Nokia N8 kommer ikke før om en måneds tid, så det er litt tidlig å vente å finne den i nettbutikker. Jeg har tenkt å vente på den siden jeg ikke er spesielt utålmodig. Nokias gratis GPS navigering og et bra kamera er gode argumenter for min del. Dessuten blir ikke overgangen fra min Nokia 5800 så stor. At brukergrensesnittet ikke er like fancy som Android og iPhone bryr meg ikke så mye. Men jeg venter på de første testene før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå