Gå til innhold

Fra bildeserie til film

Anbefalte innlegg

Hei!

Bruker foreløpig MonkeyJam når jeg skal gjøre en bildeserie til en film, men dette programmet er ganske ustabil lettvekter. Finnes det noen litt mer avanserte programer som er litt mer stabile og takler en del bilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reine videoredegeringsprogrammer takler dette helt greitt i de fleste tilfeller. F.eks. Windows Live Movie Maker (gratis), eller litt mer profesjonelt Sony Vegas Studio HD Platinium (95 dollar). Nå regner jeg med at du skal lage animasjoner, og jeg lager timelapse videoer. Men i realiteten er det samme teknikk, å sette sammen enkeltbilder til en video. Har ikke hatt problemer med å importere flere tusen bilder i noen av disse.

Men det finnes så vidt jeg vet en lang rekke andre alternativer om man vil betale noen kroner. Bare søk på stop motion animation software. Du finner også veiledning på å eventuelt bruke Live Movie Maker og Sony Vegas Studio på nettet, f.eks denne for Vegas.

Vegas Studio HD Platinium har så vidt jeg husker en 30 dagers prøveversjon.

Lenke til kommentar

Jeg trenger et program som kan gi meg 25 fps

Sony Vegas Studio HD Platinium vil lage sluttresultatet i 24 (film), 25 (PAL) eller 30 fps (NTCS) avhengig av hva du velger for prosjektet.

Om man bruker 5, 10, 15, 20 eller 25 bilder pr sekund på inngående - spiller ingen rolle. Faktisk er det vanlig at man ikke tar mer bilder enn at det tilsvarer 10 bilder pr sekund på stop motion animation, selv om filmen rendres i 25 fps. Faktisk fungerer det omtrent alt av programvare som lager film av stillbilder på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...