Digidice Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Har startet med og lære litt mer om og lage hjemmeside, bruker Wordpress. Har kikket litt rundt men får ikke til og lage et skikkeligt photoalbum på siden med kataloger med thumbnail på og beskrivelse under. Det jeg har gjort nå er og linke hvert album med text beskrivelse av albumet. Har kikket på Jalbum osv men er ikke noe jeg vil bruke tror jeg. Finnes det noe der ute som er hvordan jeg vil ha det, evt kan jeg ikke bruke wordpress til det ? Håper på hjelp. Takk Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 http://www.bravenet.com/webtools/photocenter/ har ikke brukt den før, men du kan truste den, har brukt bravenet før. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Glemte og si det men jeg har Domene og webhotell så lagringsplassen har jeg, så vil helst lagre på min egen serverplass. Ser den linken er online til dem ser det ut til. Endret 15. august 2010 av Digidice Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) hmmm...her er demo: klikk her og her er download - Download vet ikke om du likte den men det var det jeg fant, er i det minste gratis. edit: du burde flytte tråden til PHP kategorien, de fleste bildegallerier lages i php, der vil du nok få flere svar. Endret 15. august 2010 av Darksite Lenke til kommentar
xaco Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Du kan jo se på Coppermine. Det er jo en grei app(var i alle fall grei å bruke for en 2 år siden) Gallery2 er jo også mye brukt. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Mye bra her, tror jeg kan bruke dette, skal instalere og teste nå. ser vanskeligt ut med noen Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Ser noen gjør om hele hjemmesiden din til e gallery, det er ikke noe jeg vil ha. Fremme på siden min vil jeg ha feks en link til photo gallery. Skal prøve ut litt Lenke til kommentar
xaco Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Ser noen gjør om hele hjemmesiden din til e gallery, det er ikke noe jeg vil ha. Fremme på siden min vil jeg ha feks en link til photo gallery. Skal prøve ut litt Er ikke verre enn å bare installere galleriet i en mappe under. f.eks "example.com/gallery" legge inn linken på forsiden din er heller ikke vanskelig. Du skrev du bruker wordpress, det finnes både egne plugins til å få en "page" til å bli en link.(Eller du kan forandre index.php filen i wordpress instalasjonen din.) Eller vil du ha et album plugin til wordpress? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 wordpress gallery plugin: Her Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Er ikke wordpress mer blogbasert, virke som det er begrensninger på det til og bruke plugins og widgets dem har laget. Ja tenkte og ha ling på forrsiden til og linke til et gallery som man kan velge feks ferie eller turer og så bli tatt videre til der det vises mapper med icon på. Er fersk på dette så skal prøve og få linket videre på forsiden til et gallery fra bilder som jeg har i mapper på serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå