daixses Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) bruker tilvanig kabel, men enkelte ganger er jeg nytt til å flytte pcn til en plass jeg ikke har mulighet for kabel. er en vegg mellom pcn og routeren. har vanlig telenor router og et passe gamelt trådløst netverkskort. hvis jeg bytter netverkkort og eventuelt router vil det være mulig å få fjærnet lagginga. isåfall vilken router og netverkkort er best. Endret 15. august 2010 av daixses Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Hei daixses! Trådløs gaming er absolutt mulig med riktig router og nettverkskort. De routerne jeg kan anbefale er Buffalo WZR-HP-G300NH, Asus RT-N16 eller Netgear WNDR3700. De to siste er litt dyrere enn den første, men først og fremst er de laget for å tåle en del. Asus sin er et veldig godt valg om du laster ned mye ved hjelp av P2P/BitTorrent, da den i følge Asus skal støtte opptil 300.000 connections. Netgear sin er dyrere fordi den har dualband. Dvs. at den støtter trådløs på 2,4 GHz og 5 GHz. Det kan være veldig kjekt å ha om du har mange trådløse nett i nærheten av deg, siden flere nett gjør hastigheten og stabilteten på det trådløse nettet ditt svakere. Jeg anbefaler at du kjøper nettverkskort fra samme produsent som routeren. Endret 15. august 2010 av Glenn Lenke til kommentar
daixses Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 ok takk kan du linke til en av vær?, helst i norsk nettbutikk. har bare et nett i nærheten og hastigheten er ikke så stor(5mb/s) Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Buffalo WZR-HP-G300NH Asus RT-N16 Netgear WNDR3700 Dette er linker til Prisguiden her på hardware.no. Her ser du hvilke nettbutikker som er billigst øverst. Lenke til kommentar
daixses Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 hva med netverks kort har ikke det noe å si får hvor godt det tar imot signalen? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 hva med netverks kort har ikke det noe å si får hvor godt det tar imot signalen? Ja, såklart er det det. Netgear WNDA3100 er et godt USB-nettverkskort, iallefall til min Netgear-router. Lenke til kommentar
daixses Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 hva med netverks kort har ikke det noe å si får hvor godt det tar imot signalen? Ja, såklart er det det. Netgear WNDA3100 er et godt USB-nettverkskort, iallefall til min Netgear-router. er litt større fan av innebygd, blir det ikke bedre hvis du har antenner på kortet? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Dessverre er det dårlig med PCI-kort med støtte for 5 GHz om du ønsker det, som Netgear-routeren har som jeg linket til her. Men det finnes en rekke 2,4 GHz kort, f.eks dette: https://prisguiden.no/produkt/60203 Endret 15. august 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå