turbonissen Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg har en router som skal sende trådløst til en annen router som skal videreformidle signalet med kabel til PC. Har dere tips om hvilken router jeg kan benytte. Jeg kan for lite selv til å finne noe. Altså, Trådløst -> Router -> kabel til PC All hjelp mottas med takk mvh Bård Andre Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hei Bård Andre! For dette oppsettet kan du bruke en router som er støttet av DD-WRT. F.eks kan du fint bruke D-Link DIR-600 som koster under 200 kroner(!). Hvilken router har du nå? Det er en fordel med DD-WRT på begge ruterne. Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Hei Glenn Jeg kjøpte en DIR-615 i går og forsøkte i dag å sette den opp. Men jeg får ikke det til. Jeg har allerede en router som sender trådløst, men ønsker at jeg i nabohuset på gården skal få tatt imot signaler med denne nye routeren i vinduskarmen her og kabler videre til PC. Bør det går med denne routeren? Bård Andre Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Du har altså kjøpt DIR-615, og det er denne du ønsker skal videreføre det trådløse signalet til kabel? Det er egentlig ikke noe problem med hva slags router du har i den første enden. Du trenger ikke å endre noe som helst på hovedrouteren. Så lenge den andre routeren, støtter DD-WRT så er det ikke noe problem. DIR-615 støtter DD-WRT. Her er en liten guide som hjelper deg på vei: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged Endret 15. august 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå