nor50 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Har hatt masse rot med en PC med dette hovedkortet. Nå kommer jeg ikke til BIOS-skjerm en gang. Det teller opp fra C1 via C3 og opp til 26 på post error code og begynner på C1 igjen etter ei stund. Men, rett over den blå powerknappen internt lyser det noe lys jeg ikke kan huske å ha sett før. Røde og gule, og det er vanligvis ikke et godt tegn med de fargene. Noen tips her? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Du må nok si litt mer om hva du har gjort med denne maskinen... Hvorfor kommer du ikke in i BIOS? Skrur den seg av? Har den funket før? Prøvd å sette RAMen i andre spor? Er vel en Reset CMOS knapp på I/O panelet, trykk på den og prøv igjen... Ellers må du nok se i HK manualen for å se hva POSTkodene betyr. Når man starter opp maskinen er det noen lamper som lyser gult og rødt, men skal bli blå når man kommer litt lenger ut i boot prosessen. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Du må nok si litt mer om hva du har gjort med denne maskinen... Hvorfor kommer du ikke in i BIOS? Skrur den seg av? Har den funket før? Prøvd å sette RAMen i andre spor? Er vel en Reset CMOS knapp på I/O panelet, trykk på den og prøv igjen... Ellers må du nok se i HK manualen for å se hva POSTkodene betyr. Når man starter opp maskinen er det noen lamper som lyser gult og rødt, men skal bli blå når man kommer litt lenger ut i boot prosessen. den har nå stått på og virket i 2-3 dager, men når jeg kom til den i dag var det svart. PC'en gikk, men ikke noe signal ut. Og når jeg resatt, kom jeg ikke til BIOS. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Prøv med et annet grafikkort og i et av de andre PCIe x16 sporene... Sjekk at alle kabler sitter ordentlig, prøv å starte uten noen USB enheter koblet til. Om det fortsatt ikke virker ville jeg sendt det inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå