Shibb Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 hei! jeg har kommet til ett stopp på utdanningsveien min.. har akkurat tatt fagbrev innen betong, og fullført lærlingtiden min. har _IKKE studiekompetanse, men kunne egentlig tenkt meg det. så hva som skjedde! jeg har søkt teknisk fagskole innen bygg og anlegg i oslo, og havnet på 4 ventelisteplass. så begynte jeg å ombestemme meg om valget mitt, og nå har de jeg skulle flytte med funnet andre og bo med, og jeg vil egentlig ikke begynne i oslo alikevel. jeg er dritlei gamlejobben min der jeg tok fagbrev, og vil prøve noe nytt. jeg kunne tenkt meg påbygg for å få studiekompetanse, men det er jo forsent å søke det nå.. jeg kunne aller HELST tenkt meg å flytte til USA! og starte på nytt, jobbe med hva som helst, så usa har jeg skikkelig lyst til, men oppholdstillatelse er vanskelig. liker også å reise, australia, spania, brazil, mexico usa anywhere! forslag? sikkert ikke så lett på, bare spør hvis dere vil vite mer om meg. takk på forhånd Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Du kan sjekke lister som fylkeskommunen gir ut etter skolestart om det er noen ledige plasser på påbygg der du bor. Eventuelt kan du ringe rundt til de respektive skolene du vil ha plass på, og høre om de har noen ledige plasser. Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 ja, jeg tenkte på det skjønnerdu! andre muligheter andre veier da? Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 eller andre forslag :=) Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 gateway går ikke uten generell studiekompetanse, EF Språkreiser kanskje? Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hvis du har lyst til å reise, kan du ta en titt på x-plore.no. Der har de en del forskjellige muligheter, spesielt innen "work & travel". Du som har fagbrev, burde ikke få en for vanskelig jobb med å finne arbeid. Dette er ikke utdanning på samme måte som hos f.eks. gateway, mer som en "livets skole". Det er jo et alternativ å fylle dette året med reising og jobbing gjennom x-plore også ta påbygging neste år. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå