Gå til innhold

Visning av IP kamera bilder på webside

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett D-LINK IP kamera DCS212, og ønsker å kunne bruke dette IP kameraet til å publisere et bilde på en webside med en oppdateringsfrekvens på 5 min.

IP kameraet har en innebygd funksjon som gjør at den kan laste opp snapshot til en FTP server. Problemet mitt er at når bildene blir lastet opp til FTP serveren, så blir de lagret i en mappestuktur som jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til. Mappestrukturen blir som følger: FTP område med valgt mappe/15082010(dagen bilde blir tatt)/12 (den timen bildet blir tatt)

Altså når vi kommer til neste dag blir det opprettet en ny mappe for selve dagen, med alle de undermappene som representerer hver time i døgnet.

Noen som vet hvordan jeg skal kunne vise det siste bildet som blir lastet opp til FTP serveren, når jeg har denne mappestrukturen som jeg har?

En liten ting til: skaffet meg et gratis web område på Byethost.Når jeg setter IP kameraet til å laste opp bildene til denne FTP serveren så blir den mappestrukturen som jeg har nevnt opprettet, men bildene er ikke der. Ser ut som bildene bare blir slettet?

Endret av hojo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hmm..

Jeg bruker også byethost, fungerer fint for meg.

Bruker Filezilla.

Trenger ikke bruke noe FTP klient i dette tilfellet, da jeg bruker den integrerte FTP løsningen som ligger i ipkameraet.

Ellers så har jeg fått til opplastingen automatisk til ftp.byethost.com fra kamera med en intervall på 5 min.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få til å vise det nyeste bildet på en webside? (se første post)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei,

jeg har kjøpt et D-Link ip-kamera DCS-2121 og har samme problemet med at hvert snapshot som blir lastet opp får nytt filnavn.

Er det noen som vet hvordan jeg kan få til å vise det nyeste bildet på en webside? (se første post)

Evt lagre oppdatert bilde med samme filnavn hver gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...