Gå til innhold

Linux mint har sluttet å virke


Anbefalte innlegg

I går når jeg skulle slå på datamaskinen kom jeg ikke inn i Linux Mint 8. Jeg får opp grub, velger linux mint i menyen, mint logen kommer opp, det kommer opp at den sjekker også kommer den til 10-12 prosent også kommer dette skjermbildet opp:

 

2ev47x0.jpg

 

Videre kommer jeg ikke, bare klør meg i hodet. Jeg har lyst å kunne fortsatt bruke mint, men jeg har en aspire one uten cd-stasjon, så jeg kan ikke kjøre cd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva hender etter intasting av root passord?

Hva hender etter å trykke ctrl+D?

 

Når jeg trykket inn root passordet så kom det reinsdyret fram også navnet på laptoppen som vist nederst på bildet.

 

Når jeg trykket ctrl og D så kom mint logoen fram slik som med oppstart i 2 sekunder også kom den tilbake på at jeg skulle trykke ctrl + d.

Lenke til kommentar

Det står i feilmeldingene at superblocken har blitt skrevet til en gang i fremtiden, noe som tyder på at du har mountet disken i et annet operativsystem eller skiftet på tidsinstillingene i OSet du sist bruke eller i BIOS. Eller kanskje du har gjort en hard-reset (holdt inne avknappen).

 

fsck ble avsluttet med status 4. Noe som man sier er

4 - File system errors left uncorrected
Noe som betyr at du må kjøre fsck manuelt på /dev/sda5 etter å skrevet inn root passordet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...