Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er hun seriøs eller er det en scamer?

Gjest Gjest84

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest84

Hei, litt uvanlig post, men jeg prøvr meg. Har over senere tid blitt kjent med ei dame i fra Russland, vi har utvekslet mail og fant ut av vi skulle møtes. Hun bestemte seg for å komme til Norge. Hun har gjort en del forberedelser har hun sagt, og nå sist fikk jeg et brev der det står at hun trenger 340 dollar for flybiletten. Jeg stoppet automatisk opp, men begynte å undres om dette er sant eller scam, da WesternUnion bank ble nevnt som oveførings kilde for disse pengene.

Jeg legger ved utdraget fra mailen jeg fikk:

Now bad news, I really did not plan to spend additional money, therefore now I cannot pay completely the air ticket, my love "MITT NAVN", air ticket costs 634 dollars... only 340 dollars are necessary for me, and I do not know as I can find it, I have told about the given situation at the airport, to me have told that I have addressed to friends or relatives, I have told that I never had relatives and I have no friends in this city, also I has taken loans of money all my friends in the city of Cheboksary to arrive to you, in any case I have no contact to them at present. I can speak only with you, and I have decided to ask the help from you, in a building of the airport I saw office of the western union, we often used it on my work to transfer money in main office, I know that it is the reliable company and also it works very quickly. If you send me today 340 dollars I can already tomorrow receive it and at once go to embassy that on my visa have put date of my flying away to you. It will be necessary for you to come in office of the western union and to fill the form for sending money, it is necessary for you write my full name, first name - Ksenya, last name - Efimova, I ask that you have filled all correctly because if you will do a mistake that I cannot receive your remittance, also necessary to write country - Russia, city - Moscow, because I now in Moscow. When you will send me a remittance, to you will give control number of a remittance (MTCN), tell me this number, without number(MTCN), I cannot receive your remittance, also it is necessary for me to know the exact sum of a remittance, and your full home address. I shall wait the letter with the information about a remittance, my dear, my love "MITT NAVN", I want to be with you and I hope that you want it too. I love you and I shall think of you, I shall kiss you, Your love Ksenya

Er dette en scam?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sender du henne/han pengene får du ikke en dritt tilbake.

jeg ville heller ha brukt pengene til å kjøpe noe på en useriøs rusisk netside. så er det en sjanse for at du får du to murstein i postkassa. de kan du bruke til noe vertfall...

Endret av D02
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google "Ksenya" du ;)

At de kan være så dumme. De velger jo et navn som er tilknyttet scamming når det er tusenvis av andre navn man kan velge.

De må vel gå utifra at scammeofferene ikke er smarte nok til å gjøre et google søk.

Lenke til kommentar

Google "Ksenya" du ;)

At de kan være så dumme. De velger jo et navn som er tilknyttet scamming når det er tusenvis av andre navn man kan velge.

De må vel gå utifra at scammeofferene ikke er smarte nok til å gjøre et google søk.

Nå sier jeg ikke at dette ikke er scam, men å dra likhetstegn mellom et navn og et yrke sånn som det der skal man være litt mer forsiktig med. Ikke alle Natalya er "Bond-piker"

Lenke til kommentar

Nå sier jeg ikke at dette ikke er scam, men å dra likhetstegn mellom et navn og et yrke sånn som det der skal man være litt mer forsiktig med. Ikke alle Natalya er "Bond-piker"

Hvis du leser posten min så har jeg aldri sagt at det er et scammernavn, men det jeg sa at det er et navn som blir brukt i en scam. Du må ikke tolke postene mine feil. Les igjennom posten skikkelig før du kommenterer den.

Når det allerede ser ut som en scam og navnet som er brukt blir brukt i lignende scams så er det helt klart at mannen i gata vil trekke tråder mellom lignende saker og mailene han har fått.

Lenke til kommentar
Gjest baardsen

it is necessary for me to know the exact sum of a remittance, and your full home address.

beklager dobbelposting - admin må gjerne slette det første...

men, hun trenger fullt navn og adresse? en ting er at hun kommer med nye påfunn dersom du sender penger (bestemor falt ned trappen, og nå trenger jeg 1000 dollar til sykehusregningen. da jeg tok flytoget ble bagasjen min stjålet, så nå trenger jeg 600 dollar til ny flybillett og 900 dollar til klær, pass og ny koffert. osv) men når "hun" har alle personalia om deg, kan det jo brukes til alt mulig grums: id-tyveri, salg av opplysningene til andre skøyere, og gud vet hva. hvis det faktisk kom et kvinnfolk hadde det trolig betydd trøbbel.

kort sagt: styr unna folk som sier at de elsker deg dypt og inderlig bare på bakgrunn av noen eposter.

Lenke til kommentar

Fullt navn og adresse er riktig. Når man bruker Western Union må man vite til ned på bokstaven hva avsenderen heter. Full adresse er jeg ikke sikker på, men land og kanskje by såvel som eksakt beløp som har blitt kjent. Western Union er veldig strenge på det der.

Lenke til kommentar
Gjest baardsen

Fullt navn og adresse er riktig. Når man bruker Western Union må man vite til ned på bokstaven hva avsenderen heter. Full adresse er jeg ikke sikker på, men land og kanskje by såvel som eksakt beløp som har blitt kjent. Western Union er veldig strenge på det der.

Tvilte ikke på det, jeg var bare bekymret for hva disse opplysningene faktisk kan brukes til senere. En ting er å bli lurt for et par tusen, det er en kjedelig lærepenge. Men med dagens mobile kriminelle hadde jeg ikke likt at de kan sjekke ut boligen min på google maps samtidig som de vet når jeg har dratt til flyplassen for å møte den russiske sweethearten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...