Gå til innhold

Netgear WNDR3700/WNDR37AV Dualband Wireless N-tråden

Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt denne routeren en god stund nå og er forsåvidt fornøyd med den, bortsett fra et par ting (muligens jeg som ikke har optimalt oppsett). Enheter som er koblet til nettverket er:

- HTPC- Asrock ion 330 med windows 7 og Cisco-Linksys WUSB600N Dual-Band Wireless-N USB Network Adapter i tilleg til internt nettverkskort.

- NAS- Netgear ReadyNAS Duo

- Xbox 360

- 2 laptoper( en med windows7 og en med xp).

Alt er trådløst koblet opp mot nettverket, bortsett fra NASen.

Problemene jeg opplever med dette oppsettet er som følger:

- ubrukelig signalstyrke (1 stolpe) på N-nettverket på Asrocken med en avstand på ca. 6 meter fra routeren og 2 stk. tre\gips-vegger (xboxen har greit nok signal på 5ghz tilkobling ingen problem med onlinespilling på den, den står på samme sted som asrocken, men tror det er G-nettverk)

- Når jeg kobler nettverkskabel fra routeren og til htpc`en så mister jeg nesten all båndbredden ( kopierer fra NASen til htpcen med ca 30 kbs). Hvis jeg kobler laptopen opp som har windows7, med nettverkskabel, kopierer jeg med opptil 17 mbs mellom NAS og laptop, så problemet her ligger vel i Asrocken og ikke i routeren.

- Skal ikke dette nettverskortet støtte 5ghz trådløst nettverk? atheros AR9285 wireless network adapter (kortet i asrocken). etter hva jeg forstår utfra hva jeg har googlet om dette kortet så skal det støtte 5ghz, men jeg har aldri fått det til.

Takker masse hvis noen kan hjelpe meg med dette:)

PS: Jeg har ikke den store kunnskapen om dette så det kan godt være grunnleggende instillinger som jeg har oversett.

PS2: Beklager at noe ble litt of topic her.

Endret av joeranjensen
Lenke til kommentar

Hei,

Hvis du ser HER så ser du at kortet kun støtter 2,4GHz (Frequency Band: 2,4GHz)...

Ellers så er det meget merkelig at du får bedre rekkevidde på 5GHz båndet enn på 2,4GHz... Hvor er antennen på HTPCen montert? Prøvd å bytte kanal?

Og det med dårlig hastighet over kabel hørtes også rart ut... prøvd med en enkel svitsj mellom PCen og NASen?

Lenke til kommentar

Hei,

Hvis du ser HER så ser du at kortet kun støtter 2,4GHz (Frequency Band: 2,4GHz)...

Ellers så er det meget merkelig at du får bedre rekkevidde på 5GHz båndet enn på 2,4GHz... Hvor er antennen på HTPCen montert? Prøvd å bytte kanal?

Og det med dårlig hastighet over kabel hørtes også rart ut... prøvd med en enkel svitsj mellom PCen og NASen?

Greit å få bekreftet at htpcens interne nettverkskort ikke støtter 5ghz, da slipper jeg å styre mere med det:)

Jeg formulerte meg vist litt dårlig ang. trådløssignalet. På Asrocken har jeg bra rekkevidde på 2,4ghz mens 5 ghz ( N-nettverk) har dårlig signal. Det er xboxen som har bra signal på 5 ghz (G-nettverk). Skal prøve å bytte kanal.

Har ikke prøvd med svitsj, men hvis jeg kobler laptopen opp med nettverkskabel så får jeg bra hastighet til\fra NASen

Lenke til kommentar

Har problemer med å overstige 1 MB/s med denne routeren med wire forbinnelse. Ser ikke ut som QoS er på med wiered connections så fatter ikke hvorfor den stopper på 1mb/s når jeg har linje som går til 2,8MB/s.

Kan det hende routeren blokker hastighet?

Tar den dårlig i mot mange connections?

Når jeg laster i 1 MB/s kan jeg nesten ikke connecte til routeren, laster utrolig sakte, som om all kapasitet er brukt opp.

EDIT:

Står:

WAN 100M/Full

LAN 1 10M/Full

LAN 1 er bare 10M? Hvordan forandrer jeg det?!

Endret av ToTTy
Lenke til kommentar

10Mbps = 1,25MB/s så der har du forklaringen din ;)

Men hvilken kabel er det du bruker da? Hjemmelaget? Sjekk også at nettverkskortet står på Auto, evt prøv å lås det på 100mbps...

EDIT: la7dfa.com har såklart rett, gikk litt fort i svingene her...

Endret av mhw357
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Kjører på denne ruteren og det virker greit i første etasje, men siden jeg bor i et murhus så er signalet veldig mye dårligere oppe i andre etasje.

Så da tenkte jeg at det må da gå an å forsterke signalet i andre? Hva trenger jeg da?

Og hvis jeg setter opp en repeater/forsterker el der oppe, vil det påvirke hastigheten?

Jeg har en gammel ruter liggende, en GamerLounge. Kan den brukes? Eller er det bedre med en av samme avstamning/merke?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har hatt denne routeren en god stund nå og er forsåvidt fornøyd med den, bortsett fra et par ting (muligens jeg som ikke har optimalt oppsett). Enheter som er koblet til nettverket er:

- HTPC- Asrock ion 330 med windows 7 og Cisco-Linksys WUSB600N Dual-Band Wireless-N USB Network Adapter i tilleg til internt nettverkskort.

- NAS- Netgear ReadyNAS Duo

- Xbox 360

- 2 laptoper( en med windows7 og en med xp).

Alt er trådløst koblet opp mot nettverket, bortsett fra NASen.

Problemene jeg opplever med dette oppsettet er som følger:

- ubrukelig signalstyrke (1 stolpe) på N-nettverket på Asrocken med en avstand på ca. 6 meter fra routeren og 2 stk. tre\gips-vegger (xboxen har greit nok signal på 5ghz tilkobling ingen problem med onlinespilling på den, den står på samme sted som asrocken, men tror det er G-nettverk)

- Når jeg kobler nettverkskabel fra routeren og til htpc`en så mister jeg nesten all båndbredden ( kopierer fra NASen til htpcen med ca 30 kbs). Hvis jeg kobler laptopen opp som har windows7, med nettverkskabel, kopierer jeg med opptil 17 mbs mellom NAS og laptop, så problemet her ligger vel i Asrocken og ikke i routeren.

- Skal ikke dette nettverskortet støtte 5ghz trådløst nettverk? atheros AR9285 wireless network adapter (kortet i asrocken). etter hva jeg forstår utfra hva jeg har googlet om dette kortet så skal det støtte 5ghz, men jeg har aldri fått det til.

Takker masse hvis noen kan hjelpe meg med dette:)

PS: Jeg har ikke den store kunnskapen om dette så det kan godt være grunnleggende instillinger som jeg har oversett.

PS2: Beklager at noe ble litt of topic her.

Noen som har anelse om hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Tenker spesielt på dette med kablet tilkopling:

"Når jeg kobler nettverkskabel fra routeren og til htpc`en så mister jeg nesten all båndbredden ( kopierer fra NASen til htpcen med ca 30 kbs). Hvis jeg kobler laptopen opp som har windows7, med nettverkskabel, kopierer jeg med opptil 17 mbs mellom NAS og laptop, så problemet her ligger vel i Asrocken og ikke i routeren."

Lenke til kommentar

Hei,

Vurderer denne ruteren men noe jeg lurer på!

Kan dette rutern levere GODE signaler til en kjeller? Som "sammenligning" så greier ikke en Telenor sin Zyxel ruter det.

Og kan jeg via orginal firmwaren sette den opp slik at den forsterker signaler fra en annen ruter (wireless bridge?)?

~ Submit

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Trenger litt bistand. Har denne routeren og koplet nå til en ekstern WD HDD med usb. Den dukker ikke opp.

Leser bruksanvisningen til router og ser helt nederst på en side "if your USB device requires special drivers, it will not be compatible.."

På cd'en henter jeg frem og kjører fila readyshareConnect.exe men det "henger". Kjører også Map network drive og stasjon Z: uten at den dukker opp.

Aner meg at denne HDD ikke kan brukes? Noen som kan si hvilke de bruker? jeg trenger en disk med ca 500G kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...