PyrionZ Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Tenker tanken å oppgradere pc'n til en grei gamer igjen, har kjørt clock med 3ghz på CPU, og den gikk stabilt og bra, noe høyere kom jeg ikke, da jeg trur HK er flaskehalsen. Såvidt jeg veit, så er vel Q6600 enda en grei CPU? Har et Antec 900, med en Noctua NH-U12P, så kjøling på CPU ved klokking er det ingen fare med. Så, da kommer det store spørsmålet! Kan jeg beholde CPU, og enda få en up to date gamer pc? HW som sitter i nå: HD3870toxic, Asus P5KC (HK) Husker ikke navnet på PSU, men den er av det "gode" merket, og er en 600w, 4gb mushkin XP2-8000 2.1v 5-5-5-15. Regner med at RAM er en fordel å bytte ut? HK SKAL ut, da det ikke er særlig klokkevennlig, og GPU suger balle iforhold til dagens. Så, kom gjerne med tips til annet hardware, og jeg MÅ ikke beholde CPU. Men, den er vel enda mer enn bra nok, eller? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Når det gjelder PC deler, så er det fra min mening slik at når man først skal kjøpe nytt bør man kjøpe nytt og ikke gammelt nytt. Det vil med andre ord si at du da bør gå for socket 1156 eller 1366 og Core i5 eller Core i7 Prosessor. Vil du gå over til motstanderen, er nok AMD 890FX eller AMD 890GX og en AMD Phenom II Black Edition Prosessor det beste valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå