nikolaim Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg har et XFX Radeon™ HD 5850 grafikkkort. Jeg har slitt endel med dette kortet og lest på forskjellige forum at det kanskje kan hjelpe å oppdatere BIOS'en på kortet. Jeg har minimalt med kunnskap på dette området, og lurte på om noen kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Nestunk Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg har et XFX Radeon™ HD 5850 grafikkkort. Jeg har slitt endel med dette kortet og lest på forskjellige forum at det kanskje kan hjelpe å oppdatere BIOS'en på kortet. Jeg har minimalt med kunnskap på dette området, og lurte på om noen kan hjelpe meg? BIOS er kun for hovedkort så vidt jeg? Skjermkort har drivere som kan lastes ned. Hvordan du kan installere BIOS update på hovedkort finner du kjapt noen fine guider på nettet. Er ganske lett, gjorde det selv uten noe hjelp fra andre på nettet. Skal du ha drivere så går du bare på amd.com eller søker på 5870 graphic driver etc på google. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 http://xfxforce.com/en-us/Help/Support.aspx Logg inn og så finner du bios update og fremgangsmåte, men du skal ikke forvente underverk. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Nestunk tar nok feil. bios kan oppdateres på skjermkort. gå til XFX og registrer deg og kortet ditt. etter det kan du se hvilke drivere og BIOS som er tilgjengelig til kortet. Du trenger å laste ned BIOS update og BIOS USB format tool. du må ha en ledig usb pinne som må formateres med bios usb format tool før du legger in bios update. alt dette står forklart i read me filene du laster ned sammen med bios update og usb format tool. er ikke så vanskelig å gjøre, men vær SIKKER på at du går fram på riktig måte, eller kan du ende opp med et helt ubrukelig kort.. jeg har gjort dette på et helt nytt xfx 5870 der jeg opplevde gråskjerm krasj m. vertikale linjer. hjalp ikke en døyt... men vifta som var stuck på 55% idle ble fiksa og gikk ned til rundt 35% idle. har sent kortet mitt tilbake til forhandler for å få de til å se på det... Endret 15. august 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Hm, er det jeg som har de nyeste driverne, eller gjør jeg noe feil? Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) er ikke sikkert det er bios oppdateringer til kortet hvilke problemer er det du har med kortet forresten? Endret 15. august 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Når jeg spiller blir det sterk hakking, gråskjerm( ink. flere farger som lilla blå osv. om popper opp og plutselig bruker pc'n å slutte å sende ut skjermsignaler, så jeg må restarte pcn manuelt. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) høres kjent ut ja... prøvd å fjerne drivere med driver sweeper og legge inn drivere på nytt? prøvd flere drivere? prøv å se om å overklokke/underklokke kortet hjelper. still tilbake eventuelle overklokkinger i systemet. hvilken psu har du? ikke noe av dette hjalp hos meg, men kanskje du er heldigere Endret 15. august 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 ja, jeg har prøvd flere typer drivere ja... første driveren (den som lå innpå cd'n), 10.5 og 106.. har 10.7 installert nå. har ikke overklokket noe.. har denneMin lenke PSU'en... Vil du lage en liten guide på hvordan jeg klokker kortet ? Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 bare å google litt så finner du sikkert en fin guide =) Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 ok, skal oppdatere senere om hvordan det går... vurderer å kanskje bare sende inn kortet til komplett, der jeg kjøpte det... vil jo helst egentli ikke ha et underklokket eller overklokket kort ... (om dette viser seg å funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå