JanA Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hei! Har nettopp installert denne. Trenger tips til helt enkle ting jeg bør gjøre. Vet det er en egen tråd om tips i win7, men nå tenker jeg på de enkle første grep for å få et effektivt og stabilt system. 1. Har 80GB Intel SSD som systemdisk. Har laget den som en partisjon hvor jeg tenker å kjøre operativsystem og software. Mine dokumenter havner også her. Har en annen hardisk til bilder, film, nedlastninger mm. Er dette optimalt? 2. Må jeg tenke på noe annet i forbindelse med SSDen? Alignment, egen software fra Intel og lignende? 3. firewall og antivirus: Er dette inkludert i win7? Er det skrudd på automatisk? Trenger jeg noen ekstra programmer, eller er det innebygde bra nok? Tenker isåfall på gratis software. 4. ...? Fint med noen hint Jan A Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hint: Sikkerhetskop.....g Lenke til kommentar
JanA Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Hint: Sikkerhetskop.....g Den tok jeg ikke?? . . . Ah.. Sikkerhetskopiering! Det skulle jeg sikkert gjort FØR jeg formaterte harddisken.. Heldigvis tenkte jeg på det Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg anbefaler at du installerer et antivirusprogram, og at du oppdaterer windows om du ikke alt har gjort det. Firewall er innebygd i windows, men skader ikke å installere en annen, men til kun surfing og sånt så skulle vel den originale holde. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Kan anbefale Security Essentials som antivirus. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Kan anbefale Security Essentials som antivirus. Støtter denne. Nr 1 på den lista di må vel være og installere drivere =P Skjermkort, lydkort osv. Windows 7 installerer de fleste drivere automatisk via Windows Update, men spesielt skjermkortet er det viktig å laste ned drivere til. Lenke til kommentar
JanA Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Kan anbefale Security Essentials som antivirus. Støtter denne. Nr 1 på den lista di må vel være og installere drivere =P Skjermkort, lydkort osv. Windows 7 installerer de fleste drivere automatisk via Windows Update, men spesielt skjermkortet er det viktig å laste ned drivere til. Supert , jeg satser pa nye drivere og security essentials. Forsteinntrykket av Win7 er kjempebra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå