MiSP Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Fikk nylig mitt andre GTX 480 som skulle innlemmes i min vannkjølte PC. Prøvde først uten å endre noe som helst (stock kjøler), og det fungerte fint. Så monterte jeg vannblokken (med tømming og fylling av systemet, usj), og da jeg aktiverte SLI virket det ikke (Device Manager ville ha det til at skjermkortet var blitt deaktivert fordi det var et problem med det, og Nvidia Control Panel hang seg opp). Full av frykt gikk jeg tilbake til standardkjøleren, og vips, der virket det helt fint igjen. Da var det håp, tenkte jeg, og monterte vanblokken nok en gang (det er totalt tre tømminger og fyllinger, folkens - så langt...). Men neida, akkurat samme problem. Hva i alle dager kan dette skyldes? Man skulle tro at når det først ikke virker, så hjelper det ikke å gå tilbake til standardkjøleren. Skjermkortet er av merket Point of View, om det skulle ha noe å si. På forhånd takk for alle innspill! Endret 15. august 2010 av MiSP Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Er vel kanskje mer enn bare GPU som blir kjølt med standardkjøleren? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Hva mener du? Hvis du tenker på andre ting på skjermkortet, så bruker jeg en fullcover vanblokk fra EK, som fungerer strålende på mitt eksisterende skjermkort av samme type og merke. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Du skjekker at kortet sitter godt i PCI-e-sporet? For du må huske at en vannblokk gjør at kortet veier godt over et kilo. Da kan det trekke mot en ende eller side, og skli delvis ut av slotten. Skjekk det først Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Fant ut hva det var - en metallplate som fulgte med vannblokken førte til problemer (polaten legger man rundt kjernen for å forsterke kortet, men det er ikke påkrevd). Andre har rapportert samme problem. Uten denne platen fungerte det strålende! Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) EK sender ut "washers" gratis til GTX 480 eiere, så lenge du kan dokumentere at du besitter en block/kjøler fra dem. De fleste utsalgsteder som har EK sine blokker i dag, får du med denne - men tidligere fulgte ikke denne med og er essensiel for "reinforcer". from EK Support <[email protected]>to [email protected] date Fri, May 28, 2010 at 2:13 PM subject RE: Contact Form Hello, It will be sent today as I do not know what stock aquatuning has. Best regards, Gregor -----Original Message----- From: EKWaterBlocks [mailto:[email protected]] Sent: Friday, May 28, 2010 2:11 PM To: support Subject: Contact Form Name: E-mail: Telephone: Comment: Hi I would like you to send me a washer for the "EK-FC480 GTX" i ordered from www.aquatuning.com. Unless you can confirm that you already provide those in the newer packages, since my order was sent yesterday. Your Manufacturer's ID: 3831109830154 Aquatuning product ID: 12353 My ordernumber with Aquatuning: XXXX The order has been shipped to me yesterday. I can also fax you my order receipt, if necessary. My mailing address: Endret 16. august 2010 av KimmiK Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Klar over det, de har sendt et par nå. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Klar over det, de har sendt et par nå. Den e go', var bare sånn FYI til de som kanskje ikke visste det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå