Gå til innhold

Hjelp til oppsett av Gaming PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nå noen litt klare feil med det oppsettet der hehe.

Du er ikke helt ute å kjøre men skal hjelpe deg litt.

Du trenger ABSOLUTT ikke en Corsair AX 850W for å kjøre to 5770 i CF. En grei 650W hadde nok holdt i massevis. Spørsmålet er heller om hvorfor du vil ha to 5770 i CF. Hvis det er kun for å kjøre to kort i Crossfire er det fullstendig tullete :)

Hvis mulig går du heller for HAF X enn HAF 932. Det er det mange grunner til

Jeg skal gjerne hjelpe deg med å bygge et oppsett som yter svært bra :)

Har du bestemt deg for at PCen skal ha G19 som keyboard? Det er kanskje litt unødvendig dyrt i forhold til hva du får. Selv klarer jeg meg fint med mitt g15 v2 til halvparten av prisen, men det er nå så.

Spørsmålet er egentlig bare om jeg må regne med de 1100kr siden du skal ha keyboardet ditt? ^^

Har du noen andre krav? Ser du har valgt ut en 2TB harddisk f.eks

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Det er nå noen litt klare feil med det oppsettet der hehe.

Du er ikke helt ute å kjøre men skal hjelpe deg litt.

Du trenger ABSOLUTT ikke en Corsair AX 850W for å kjøre to 5770 i CF. En grei 650W hadde nok holdt i massevis. Spørsmålet er heller om hvorfor du vil ha to 5770 i CF. Hvis det er kun for å kjøre to kort i Crossfire er det fullstendig tullete :)

Nei har ikke bestemt meg for det, open for alt. Grunnen til at jeg valgte CrossFire var vel fordi at jeg trodde det ville yte bedere en et kort som kostet 2 ganger så mye. Bare bruk et kort eller bruk en annen kombinasjon.

Har du bestemt deg for at PCen skal ha G19 som keyboard? Det er kanskje litt unødvendig dyrt i forhold til hva du får. Selv klarer jeg meg fint med mitt g15 v2 til halvparten av prisen, men det er nå så.

Nei da, bare stry det tastaturet du, når jeg tenker meg om har jeg et gammelt G15 i garasjen. Skal skjekke om det funker :blush:

Har du noen andre krav? Ser du har valgt ut en 2TB harddisk f.eks

Vil vel ha 2TB+ ellers er jeg open alt innen 14K /m skjerm.

Endret av seNes
Lenke til kommentar

Se på det her :)

https://prisguiden.no/profil/lister/117424

Det er et helt ekstremt godt ytende oppsett for gaming. Det ble kanskje litt i dyreste laget.

Kan forsovet foreslå å kjøpe kun en Samsung SPinpoint F3 disk på 1 TB, og så kjøpe en senere når du trenger det.

Forøvrig er det lette 1000 kr å spare på å kjøpe 1055T versjonen av Phenom II X6.

Eller bare kjøpe et 5850/5870 kort, og så kjøpe et senere når du har råd :)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Se på det her :)

https://prisguiden.no/profil/lister/117424

Det er et helt ekstremt godt ytende oppsett for gaming. Det ble kanskje litt i dyreste laget.

Kan forsovet foreslå å kjøpe kun en Samsung SPinpoint F3 disk på 1 TB, og så kjøpe en senere når du trenger det.

Forøvrig er det lette 1000 kr å spare på å kjøpe 1055T versjonen av Phenom II X6.

Eller bare kjøpe et 5850/5870 kort, og så kjøpe et senere når du har råd :)

Likte oppsettet veldig godt, men kansje litt dyrt som nevnt. Valgte derfor 1T HDD, men det er jo ikke noe problem å installere mer hvis det trengs.

Lurte på om RAMen funker like bra men en OC Prossesor? Har oppdatert listen min og.

Lenke til kommentar

Det skal fungere helt fint. Det oppererer på relativt stramme timings, så du har litt å gå på.

Hvis du kjøper Black Edition CPUen så vil det i hvertfall gå bra ;)

Hvis du vil ha et helt fantastisk ram til å klokke med vil jeg sett på Mushkin Redline 4GB 1600Mhz CL6. Til dags dato de mest klokkevennlige rambrikkene jeg har sett.

Netshop selger de for rundt 1400kr.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...