Gå til innhold

Snåsamannen lar seg endelig teste.

Anbefalte innlegg

Å kalle han en lurendreier når eneste han har gjort siste årene er å hjelpe folk, og bruke all sin tid til å hjelpe ? Han tar jo ikke penger engang.

Har mine tvil jeg også til at noen kan "heale". Men det er noe rart for tante hadde leddgikt men uforklarlig sett har hun ikke hatt smerter på flere år nå og også bekreftet av lege.

Etter en telefon med snåsamannen ..........

og tante er absolutt ikke overtroisk eller noe i nærheten av det. Hun er mer skeptisk enn hva jeg bruker å være, så akkurat den hendelsen gjør Snåsamannen veldig interessant for min del. Vil se han testet ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uenig med deg. Spesielt media i dag er glade i paranormale aktiviteter. Det selger, og de glemmer å informere om at showene er ren underholdning. Mennesker er ikke dumme, de er kanskje uviten. Og de ønsker gjerne at det skal være mer mellom himmel og jord, det er spenning knyttet til det.

Tja, jeg vil fortsatt påstå at man er rimelig dum om man tror på ting bare fordi det står i sladreblekker. Litt kritisk sans er det da lov til å ha. Om man har fullført et minstekrav av utdanning finnes det få unnskyldninger for å være såpass uvitende. Greit nok at man kanskje har et ønske om at mystiske og rare ting skal kunne skje, men der igjen må man benytte det lille man tydeligvis har har fått utdelt mellom ørene, og faktisk tenke rasjonelt og logisk på det.

Lenke til kommentar

Uenig med deg. Spesielt media i dag er glade i paranormale aktiviteter. Det selger, og de glemmer å informere om at showene er ren underholdning. Mennesker er ikke dumme, de er kanskje uviten. Og de ønsker gjerne at det skal være mer mellom himmel og jord, det er spenning knyttet til det.

Tja, jeg vil fortsatt påstå at man er rimelig dum om man tror på ting bare fordi det står i sladreblekker. Litt kritisk sans er det da lov til å ha. Om man har fullført et minstekrav av utdanning finnes det få unnskyldninger for å være såpass uvitende. Greit nok at man kanskje har et ønske om at mystiske og rare ting skal kunne skje, men der igjen må man benytte det lille man tydeligvis har har fått utdelt mellom ørene, og faktisk tenke rasjonelt og logisk på det.

Når helseministeren i Norge går ut og bekrefter sin tro på ham, hvorfor skal ikke åpen-for-det-paranormale-ola-nordmann tro på dette?

Lenke til kommentar

Uavhengig av om han faktisk har evner eller ikke så har jo mannen faktisk utrettet noe. Folk med sykdommer, problemer og plager som har blitt behandlet av vedkommende har faktisk opplevd å enten bli kvitt sykdommen, problemene eller plagene. Om dette skyldes evnene til mannen eller om det er en placebo effekt skal eg ikke uttale meg om, men det har uansett gitt et resultat.

Lenke til kommentar

Å kalle han en lurendreier når eneste han har gjort siste årene er å hjelpe folk, og bruke all sin tid til å hjelpe ? Han tar jo ikke penger engang.

Har mine tvil jeg også til at noen kan "heale". Men det er noe rart for tante hadde leddgikt men uforklarlig sett har hun ikke hatt smerter på flere år nå og også bekreftet av lege.

Etter en telefon med snåsamannen ..........

og tante er absolutt ikke overtroisk eller noe i nærheten av det. Hun er mer skeptisk enn hva jeg bruker å være, så akkurat den hendelsen gjør Snåsamannen veldig interessant for min del. Vil se han testet ihvertfall.

Ren og skjær tilfeldighet. Det er mye innenfor legevitenskapen som ennå ikke er kjent. Folk blir på tilsynlatende mirakuløst vis helbredet av seg selv eller andre. Dette betyr ikke at det er noe ovenaturlig inne i bildet, det betyr kun at man ennå ikke har tilegnet seg kunnskap om alt. Hadde feks. en dagens kiropraktor eksistert 100 år tilbake i tid hadde det nok vært svært mange som så på ham som en trollmann med overnaturlige evner. Tenk at han klarte å fikse en ødelagt rygg kun ved håndspåleggelse!!

Den gangen vi får se snåsamannen, eller andre såkalte "healere", hjelpe en person som har fått amputert feks. armen, med å få denne tilbake, ja da skal jeg ta hatten av meg og spise den. Men det slipper jeg heldigvis noen gang å gjøre, fordi en slik hendelse ville faktisk kreve mirakuløse evner! Noe slikt har aldri blitt regisrert og det har aldri blitt registrert at mennesker har grodd tilbake armer/bein/fingre som har blitt kuttet av.

Det at det ikke finnes et fnugg av bevis, kun vandrehistorier, om en mann som ikke er villig til å la seg teste , burde være et ropende varsko for ethvert selvstendig tenkende individ.

Tenk hvilken sensasjon det hadde vært dersom snåasmannen faktisk hadde hatt overnaturlige evner og beviste dette: Han hadde blitt verdens første person med overnaturlige evner! Han hadde klart noe absolutt ingen andre har klart før! Men hvorfor vil aldri dette skje? Tenk!!

Lenke til kommentar

Vel nå er det vel ingen som har sagt han har overnaturlige evner, kan godt være han har "naturlige" evner som vi bare ikke vet om enda. Samme måte som enkelte kampsportutøvere kan fokusere sin kraft til dødelig kraft. Chi, livskraft. Testet på discovery der man faktisk ser varme bevege seg i kroppen akkurat der utøvere fokuserer sin energi.

Det er mye vi ikke vet om kroppen vår, så jeg stiller meg totalt nøytral til snåsamannen. Jeg gleder meg til å se han testet.

Lenke til kommentar

Vel nå er det vel ingen som har sagt han har overnaturlige evner, kan godt være han har "naturlige" evner som vi bare ikke vet om enda. Samme måte som enkelte kampsportutøvere kan fokusere sin kraft til dødelig kraft. Chi, livskraft. Testet på discovery der man faktisk ser varme bevege seg i kroppen akkurat der utøvere fokuserer sin energi.

Det er mye vi ikke vet om kroppen vår, så jeg stiller meg totalt nøytral til snåsamannen. Jeg gleder meg til å se han testet.

Han vil ikke la seg teste (står nok også en side lengre bak i denne tråden :) )

Lenke til kommentar

Når helseministeren i Norge går ut og bekrefter sin tro på ham, hvorfor skal ikke åpen-for-det-paranormale-ola-nordmann tro på dette?

Det er dessverre svært beklagelig når folkevalgte oppfører seg som tullinger, og det finnes folkevalgte som har både sagt og gjort langt verre ting enn det Pølse-Bjarne presterte her. Likefullt er ikke det noen unskyldning for selv å oppføre seg dumt.

Lenke til kommentar

Vitenskapen må gå til en sånn test med åpent sinn. Å få undersøkt de påståtte evnene til en healer vitenskaplig, uten mulighet for målefeil, kan derfor gi to mulige utfall:

• Evnene kan bli påvist. Dette kan potensielt gi håp for mange pasienter, og ikke minst gi vitenskapen ny kunnskap.

• Evnene kan bli avslørt som humbug. Mange healere kan nok bli arbeidsledige etter en slik avsløring, men pasientene vil tjene på det, de slipper å bruke tid og penger på noe som ikke hjelper.

Med dagens viten vil det andre scenariet være mest sannsynlig, men hvis man ikke er åpen for at det første scenariet kan bli resultatet av en slik test, så vil det heller ikke kunne regnes som en ekte vitenskaplig test.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Med dagens viten vil det andre scenariet være mest sannsynlig, men hvis man ikke er åpen for at det første scenariet kan bli resultatet av en slik test, så vil det heller ikke kunne regnes som en ekte vitenskaplig test.

En test vil ikke nødvendigvis avsløre hvordan det skjer, men er kun ment å måle resultatet. Det spiller liten rolle hva oriiginalhypotesen sier dersom resultatene er helt andre. Dersom man først hadde fått et resultat kunne man evt. gått videre for å undersøke hvorfor/hvordan slikt skjer.

Endret av Hårek
Fikset sitat, det manglet en ]
Lenke til kommentar

Samme måte som enkelte kampsportutøvere kan fokusere sin kraft til dødelig kraft. Chi, livskraft. Testet på discovery der man faktisk ser varme bevege seg i kroppen akkurat der utøvere fokuserer sin energi.

Chi er også ren bullshit. Kampsportsutdøvere har ikke noe mer dødelig kraft enn noen som helst annen person av samme kroppsbyggning og med samme muskelmasse. Discovery er en kanal som har som mål å tjene penger og akkurat som at TV Norge tjener penger på den sjette sans ved "å vise at de synske har evner" tjener discovery på å vise at "kampsportsutdøvere har disse evnene".

De fleste kampsportsutdøvere benytter seg av billige triks som f.eks å brekke planker som har fiberene rettet 90grader på slagretningen (prøv å be en kampsportsutdøver som viser deg dette latterlige trikset om å gjøre det samme med en kryssfinerplate, eller hvis han slår gjennom 10 plater, el. be han om å gjøre det uten spacerene mellom platene eller med platene vendt 90 grader slik at fiberene kommer på tvers av slagretniningen) og med spacere mellom hver planke slik at det ikke krever noe særlig mer kraft å komme gjennom 5 planker enn 1 planke. i tillegg benytter de seg av det psykologiske teknikken kallt "conformity" på engelsk når de f,eks utfører sine 1" slag, ol. http://en.wikipedia.org/wiki/Conformity

Her ser du f.eks "conformity" annvendt i 1" slaget:

http://www.youtube.com/watch?v=un9gb_vB2e8

Og her er resten av klippene i denne serien som jeg annbefaler deg å se:

Også plankebrekkingstrikset:

http://www.youtube.com/watch?v=vJQFwEaGUv8

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...