sxxxe83 Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Har litt problemer av en eller annen grunn når jeg skal ftp xbox`n.. det funker kun en gang i blant... uten at jeg har forandret på noe som helst.. kjører evox 1.8.3285, har en 120gb disk liggende, men fikk ikke boot`a med den "install HDD" disken jeg lagde cdrw, grunnet at min dvd spiller i xbox`en ikke liker cdr og cdrw.. en løsning kan vel være å koble til en vanlig PC dvd og boote via den??! Men i allefall når alt funker som det skal er det kun hastigheten som er så lav, max 60 KBps og da står det 10/half duplex .. Det skal vel egentlig stå 10/full duplex så vidt jeg vet.. På PC nettverks innstillingene står den på 10/full duplex... hva kan være problemet til dette her.. Bruker FlashFXP for å ftp til xbox`en.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 en løsning kan vel være å koble til en vanlig PC dvd og boote via den??! Ja, det går fint. Vet ikke hva som er galt med hastigheten, men den er alt for lav ja. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Alle xbox dvd rommene takler cdrw, det er noen ultra lavkvalitets merker dem ikke tar, men det er så om så. Og ang den lave farta din, så høres det ut som du sender data pakkene ut på internett så inn til xboxen din igjen.... Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Har litt problemer av en eller annen grunn når jeg skal ftp xbox`n.. det funker kun en gang i blant... uten at jeg har forandret på noe som helst.. kjører evox 1.8.3285, har en 120gb disk liggende, men fikk ikke boot`a med den "install HDD" disken jeg lagde cdrw, grunnet at min dvd spiller i xbox`en ikke liker cdr og cdrw.. en løsning kan vel være å koble til en vanlig PC dvd og boote via den??! Men i allefall når alt funker som det skal er det kun hastigheten som er så lav, max 60 KBps og da står det 10/half duplex .. Det skal vel egentlig stå 10/full duplex så vidt jeg vet.. På PC nettverks innstillingene står den på 10/full duplex... hva kan være problemet til dette her.. Bruker FlashFXP for å ftp til xbox`en.. Hadde akkurat samma problemet for en stund siden. Noen ganger var det slik at den brukte internett farta mi, altså 128kbs upload for å overføre og motta. Andre ganger ble filene sendt gjennom nettverket med 5-8mb/s fart. For å fikse dette her, kjøpte jeg et nytt nettverkskort. Og konfigurerte det til å bruke lokal ip-er. På det andre kortet bruker jeg DHCP og får internett tilgangen derfra. FOr å forenkle litt Nettverskort1: DHCP Nettverskort1: 192.168.0.1, 255.255.255.0 Xbox: 192.168.0.2 255.255.255.0 Gateway: 192.168.0.1 Gjør du det slik så blir filene sendt via lan igjen og du får lan fart! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå