Gå til innhold

200*11 går ikke. selv på 1.85v. får bluescreen.


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er meningen å kjøre minne opp fra 166 til 200 og oppover,

Du har cp3200 brikke som klarer FSB 200 og mer hvis du har brikken

med Winbond, jeg kjører nå 205 FSB, minne på 410 MHz

 

ja, men jeg får bluescreen når minne kjører på mer enn 166. vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Kjør FSB og ram synkront! Det gir best ytelse. Når du skal klokke går du oppover i små steg, ikke rett opp på en hastighet du har sett andre kjører på. Det er stor forskjell på prosessorers klokkepotensiale.

 

så 200*10.5 og rammen på 166 er ikke bedre enn 166*12.5 og rammen på 166?

 

hva med 166*14? er det bedre enn 200*10.5. får jeg bedre ytelse med 166*14?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vet det - du kan sette fsb'en til alt du vil, ikke bare 166 og 200. Ett eller annet du må sette til "user defined" i biosen, husker ikke akkurat hva i farta.

 

Du kan jo kjøre benchmarker, feks. i Sandra, for å se hva som gir best minnebåndbredde.

Lenke til kommentar
noen som vet om programmer til å sjekke stabilitet på minne?

Hvor høyt er det forsvarlig å sette chipset voltage på mitt hk med standard kjøling?

 

Prime95 er ganske fint å bruke til stabtesting av minnet, chipsett og CPU. Programmet er veldig nøye, og raporterer feil ved den miste abnormalitet. En annen ting som er kjekt at man kan kjøreprogrammet i bakgrunn mens man surfer, spiller eller hva nå man måtte føle for. Man merker ingenting til prgrammet da det bare tar ledige klokkesykluser.

At det er gratis skader jo heller ikke.

Lenke til kommentar

Går ut i fra at du mener torture testen i prime 95?! Systemet mitt stopper opp etter 8-10 tester... Men fungerer bra ellers... Er det mulig at det hjelper å skru ned v core? Tror hvertfall ikke det er lurt å øke den mere med vanlig viftekjøling...

Hvor høyt er det forsvarlig å sette chipset voltage?

Lenke til kommentar
Går ut i fra at du mener torture testen i prime 95?! Systemet mitt stopper opp etter 8-10 tester... Men fungerer bra ellers... Er det mulig at det hjelper å skru ned v core? Tror hvertfall ikke det er lurt å øke den mere med vanlig viftekjøling...

Hvor høyt er det forsvarlig å sette chipset voltage?

 

Man kan trygt kjøre 1.7vdd. Selv så har jeg kjørt 1.8 og 1.85 (vdd mod) men da blir det litt i varmeste laget siden jeg kun har stock NB kjøler.

 

Tviler på at det hjelper å senke vcore.. det er heller motsatt. Prøv å øk med 0.025-0.05v. Pass på temperaturen bare.

Lenke til kommentar
Hva slags ram-timinger bruker du? Bruker du SPD innstillingene eller kjører du mer agressive innstillinger? Prøv å bruk SPD innstillingene, de brikkene skal jo takle 200fsb uten problem.

 

jeg har prøvd med både SPD og Auto. nå bruker jeg 83% for å få den på 166.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...