Gå til innhold

200*11 går ikke. selv på 1.85v. får bluescreen.


alex100

Anbefalte innlegg

jeg har en XP2500+ på et Asus A7N8X Deluxe.

cpu'en er stabil på 1.65V og på hastighet som en XP2500+ (166*11).

 

jeg har vannkjøling. WaterChill.

 

men når jeg klokker cpu'en til XP3000+ (200*10.5) må jeg stille volten til hele 1.85! tempen ligger da på 52 grader. først da virker den stabil. hva kan vere grunnen til at jeg må stille den til så mye?

jeg får bluescreener i Windows når jeg starter opp eller når jeg er inne og skal gjøre noe viss jeg har volten på mindre.

 

er det noe jeg har glemt å stille på for å få den stabil?

 

takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en XP2500+ på et Asus A7N8X Deluxe.

cpu'en er stabil på 1.65V og på hastighet som en XP2500+ (166*11).

 

jeg har vannkjøling. WaterChill.

 

men når jeg klokker cpu'en til XP3000+ (200*10.5) må jeg stille volten til hele 1.85! tempen ligger da på 52 grader. først da virker den stabil. hva kan vere grunnen til at jeg må stille den til så mye?

jeg får bluescreener i Windows når jeg starter opp eller når jeg er inne og skal gjøre noe viss jeg har volten på mindre.

 

er det noe jeg har glemt å stille på for å få den stabil?

 

takker for alle svar...

 

Hvorfor 10,5 * 200

 

hvorfor ikke 11*200 som er xp 3200 ??? og 11 er jo standard multiplier.

Og en ting til du var uheldig med prosessoren, jeg kjører xp 3200 med 1.7 i volt har ikke forandret noen annen volt..

Lenke til kommentar
hvorfor ikke 11*200 som er xp 3200 ??? og 11 er jo standard multiplier.

Og en ting til du var uheldig med prosessoren, jeg kjører xp 3200 med 1.7 i volt har ikke forandret noen annen volt..

 

Husk at du har et bedre kort for overklokking, +at du har sikkert en 12v 4pin kontakt som du har koblet til, denne øker også stabiliteten.

Lenke til kommentar

Har A7N8X Deluxe (oppdatert BIOS til 1005 - Bruker du ASUS Update, hjelper den deg til å sjekke at du har riktig ver. på HK). Dette kjører jeg med en 2500+ på 200 FSB x 11. Har ikke endret spenningen (kjører default = 1.65). Minnet, 2700 CL2.5, har jeg ikke klokket opp (ligger fremdeles på 166MHz).

 

Foreløpige tester viser at dette er tilsynelatende stabilt. Da jeg kjørte Prime 95 Torture test fikk jeg en feil etter 36 min, men det feilet akkurat da jeg klikket på Prime ikonet på verktøylinjen, så det kan være en programfeil...

Lenke til kommentar

nå tror jeg problemet er løst (på en måte). henriklh ga meg en ide om å prøve 200*10.5 med minne kjørende på 166. dette hadde jeg ikke prøvd før. og det gikk bra.

det er nå stabilt på 200*10.5 på 1.75.

 

hva kan vere grunnen til dette? er litt kjedli å kjøre minne på pc2700 når jeg burde kjøre det på pc3200.

 

og en ting til:

når jeg prøver å kjøre 200*11 får jeg bare svart skjerm når jeg starter opp. hva kan jeg gjøre for å kjøre 200*11 da?

Lenke til kommentar

på 1.8v starter den opp med 200*11, men får bluescreen når windows starter.

 

på 1.825v kommer jeg litt lenger med windows loadingen.

 

på 1.85v klarer jeg nesten å loade ferdi windows før jeg får bluescreen.

 

nå kan jeg ikke stille volten på cpu mer opp. hva skal jeg gjøre?

 

er det bedre å klokke FSB opp i stedet for multiplier? f.eks. 210*10.5. minne kjører fortsatt på 166. mister ikke jeg litt ytelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...