Kaptein Snus Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Heisann! Jeg er en gutt på 19 år som er 176 høy og veier 55 kg. Har vært plaget med liten vekt i en god del år nå, men har liksom aldri giddet å bry meg fordi jeg har jo fungert helt greit til det jeg driver med. Men nå som håndball-laget mitt har blitt herrelag, og da møter sterkere lag enn før, så skulle jeg sett at jeg gjerne går opp i vekt. Gjerne 10 kg. Vet at muskler er viktig, men jeg er på en måte litt redd for å trene, da jeg har lite fett fra før av, og hver gang jeg trener føler jeg meg egentlig bare tynnere. På markedet finnes det jo masse slanke produkter, men jeg vet ikke om noen produkter eller slik som kan få en opp i vekt. Så da har jeg en haug med spørsmål, som jeg håper dere kan svare på - Burde jeg få mer fett på kroppen før jeg begynner på treningstudio for å få mer muskler, eller spiller det ingen rolle? - Finnes det noen produkter for å raskt gå opp i vekt? Alà energybars, bare med fet(:S)? - Noen tips til kosthold for å raskt gå opp i vekt? Dette har vært et stort problem for selvtilliten min, og nå har jeg bestemt meg for å gjøre noe med det! Takker masse for svar! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Tren som en ekte stonelifter noen par ti år tilbake. Mye gårds arbeid/eller ekte treningssenter for mannfolk med knebøy, benkpress og markløft. Og husk å ta med deg 4 liters tønna med melk hver gang du skal på trening. Eneste det ligger i er energiloven. Mer kalorier (energi) enn kroppen forbruker. Samt tung muskelnedrbryttende arbeid, dette kan være alt fra fysisk tung arbeid (å bære pianoer opp trapper hele dagen), turn eller vektløfting. Det gjør at kroppen bruker kaloriene heller til å reapearere musklene og skjellet, og gjøre det sterkere og større. Uten trening som nedbrytter, så vil overskuddet av kaloriene kun lagre seg som fett. Endret 14. august 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Raskt opp i vekt? Spis masse junk, men er ikke til å anbefale. Men for å få muskler: Minimum 2 gram protein per kilo kroppsvekt Finn ditt vedlikeholdsnivå, ligg maks 500 kcal over dette, det gir 0,5 kg vektøkning i uka. Tren styrke på hele kroppen. Endret 17. august 2010 av ^Th0mas^ 1 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 "Weight gainer"? Kjøpes samme steder som man kjøper protein pulver. Ellers trenger du ikke å være redd får å trene styrke så lenger du spiser litt mat. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Takker masse for svar! Fant ut at jeg hadde et elendig kosthold, så nå som jeg er litt mer bevisst på dette så går det oppover Pluss at jeg gir alt når jeg trener, føles deiligt! Endret 27. august 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 "Weight gainer"? Kjøpes samme steder som man kjøper protein pulver. Ellers trenger du ikke å være redd får å trene styrke så lenger du spiser litt mat. For de fleste er det unødvendig med gainer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå