Gjest gutt_16 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hei. Jeg holdt på med en jente for tja,, 4-5 månder siden. Vi holdt på en liten stund, og hun var eldre enn meg. Selvtilliten gikk skyhøyt og fikk mange nye venner osv. Selvtilliten min var ganske høy før det også. Men så dumpa hun meg og jeg merket selv at jeg reagerte på det, og ble mer desperat i vennelivet osv. Har 4-5 bestevenner, men i det siste 4-5 måndene har jeg skjeldent blitt invitert med på fest, liksom ingen gidd å bry seg om meg om dere skjønner. Ingen kommenterer FB statusene mine eller profilbildene osv. Hva må jeg gjøre for å bli hipp igjen? Klarer bare ikke å leve denne livstilen lengre. Hva må man gjøre for at folk skal ta kontakt og bry seg om meg? Være litt overlegen eller gjensidig? noen tips/eksempler plis Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Ta deg en bolle, man blir ikke kul av å oppføre seg kult. eneste måten å være kul på er å være det på ordentelig. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Etter min mening er det meget få som er "naturlig" kule, det skal mye til! Synes folk kan være seg selv jeg... Lenke til kommentar
Knife Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Det er noen som er født eller har blitt oppdratt til å være leder. Men slik er det bare. Så TS fikk seg en kjærste for å tette et hull i selvtiliten, noe man egentig kan se folk gjøre overalt i den alderen. Det som har skjedd vil jeg nok tro er at vennene har mistet mye av veriden for deg. Slik kan det ha seg: Før kjæreste: Verdiskala greit Fikk kjærste: Verdiskala gikk dratisk opp, mange nye venner og du ble populær. Kjærste dumpet: Verdiskala gikk ekstremt ned, lengre ned enn før du hadde en kjærste. Så blir jo spørsmålet? Hvordan får man tak i verdi? Det finnes forsåvidt to typer verdi inennfor et menneske. Det enne er kalt personligverdi, som er hvordan du ser på deg selv. Den andre er sosialverdi, og det er hvordan andre reagrer på deg. Å faktisk jobbe med seg selv, komme deg ut å treffe folk, finne nye venner osv kan ha positive effekt på selvtilit og selvbilde, som igjen fører til bedring i verdiskala, både personlig og sosial. Når folk skjønner at du har verdi å gi. Altså, verdi er også en grunn for at folk i det heltatt gidder å bruke tid på deg. Innenfor verdi finnes det forskjellige målepunkter på en måte. Dette er bare noe jeg kom på i farten. Verdi 0: Du eksterer lengre ikke, du er bare et tall inennfor et system. Hadde det vært et par millioner av år siden (steinalderen) hadde du blitt sparket ut av stammmen, noe som hadde ført til at du hadde ikke klart deg videre eller måtte lage sin egen stamme, noe som er særdeles vanskelig når du har ingen folk som ser opp på deg. Verdi 5: Du er med i en sosialvennekrets og du blir sett på som en beta (gresk - nummer 2). Din sans av virkelig styres fortsatt av folk rundt deg, og identiten du har er ikke laget av deg, men folk rundt deg. Innenfor gjengen blir du tatt vare på, men de som er høyere oppe på verdiskallaen vil selfølgelig få mer oppmerksomhet. Verdi 10 (høyeste): Du er nå en leder i flokken. Alpha (gresk - nummer 1). Du lager din egen sjebne og virkelighet, og folk følger etter deg og du påvirker folk med din stærke sans av hvem du er og din sans av virkeligheten. Du er en leder. Lykke til. Jeg er 15 år og har å si at det du går gjennom kan man se mange andre gjør, så det er særdeles vanelig å være populær 1 månd for å så få et stort nedsjokk i en eller to ukers tid. Det som skiller så en veinner fra en taper, er at vinneren henter tilbake verdien sin. Failure is not the worst thing in the world. The very worst is not to try Endret 15. august 2010 av Pijus Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Skriv noe fornuftig og intressang på statusoppdateringene dine så kanskje folk kommenterer. Ikke bare "hehh, skal på skolen i morgen, blir morro". 2 Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Ikke sitt å vent på at folk skal ta kontakt med deg! Gjør en innsats du også. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men husk at vi mennesker mister ofte og får nye venner. Det er sikkert mange andre du kan skaffe som venner også (Sier ikke dette som en oppfordring på å gi opp de vennene du allerede har, men det er litt greit å få nye venner også og ikke bare henge strikt på de samme gjennom alle åra) Lenke til kommentar
Gjest gutt_16 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Pijus, funny. 15 år og PUA er ikke verst. De fleste som leser PUA eller har lest tidligere har alltid hatt et dårlig game. Alt handler ikke om PU pijus. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Pijus, funny. 15 år og PUA er ikke verst. De fleste som leser PUA eller har lest tidligere har alltid hatt et dårlig game. Alt handler ikke om PU pijus. Det pijus peker på her ville jeg ikke nødvendigvis tolket som PU materiale.. Vet faktisk ikke hvordan jeg ville tolket det jeg, tankeflyting som egentlig er litt vrøvl? Alt handler ikke om å ta og gi verdi, hverken i PU "verdenen" og real life. Og tenke at du kan oppsummere menneskets selvbilde og verdi i en forumpost er veldig keyboard jocking Endret 15. august 2010 av DMN Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Pijus, funny. 15 år og PUA er ikke verst. De fleste som leser PUA eller har lest tidligere har alltid hatt et dårlig game. Alt handler ikke om PU pijus. Verdi er ikke nødvendigivis PU (men det har mye å gjøre med det). Når man skjønner egenskapen til mennsekts verdi så vil du se det for deg overalt. Mest klassiske er jo, hvis du ikke har opplevd det, så hvis man snakker så vil den andre partneren late som han ikke hører det. Dette kan man se ofte i grupper av mange folk, og hvis et par snakker og du kommer med noe interesant om det de snakker om men de vil ikke høre. Hadde du plutselig hatt stærk sans av hvem du er samt stærk sans av virkeligheten (du følger ingen, du lager din egen sjebne) så mest sansynlig ville de hørt på deg. Det andre er også i flokk. Hvis du går bort til en flokk med personer som snakker, og du kommer inn "Wheeyy. Wazz up? (eller noe sånt) så kan de enten gjøre 2 ting - 1) Si hei, og snu seg tilbake i flokken eller 2) Snu hele overkroppen mot deg og ta deg godt imot. Og det kan man se overalt faktisk og jeg har selv opplevd det. Og når du sier at de som leser PUA matrielle har alltid hatt et dårlig spill, så tar du feil. Mange som tror at PU handler om rutinebasert krap der du har det og det å si til hveren tid (but who is giving away the power . Hvis u skjønte an). Eller spesielle replikker eller være måter. Pick up er mer enn det. Pick up handler ikke kun om jenter, men selvutvikling av deg som et menneske. Å faktisk bli det beste du kan være. DMN: Selfølgelig handler det ikke om ta verdi og gi verdi. Men verdi er et kraftig verktøy til å forstå mennsekts afferd, som er ganske interesant og nyttig egentlig. Det mest fineste er jo to personer med like høy verdi som kan snakke uten å egentlig gi eller ta verdi og kun dele dems gode egenskaper. Og til slutt så tenke jeg jo egnetlig at å kunne verdi til TS hadde vært handy i den sittuasjonen han er i. Så han vet hva det hele går ut på, og som sagt - Mennesker er frie og TS får velge det han vil tro på. Jeg har faen meg ikke tid til å dømme folk. Men jeg synes av pesonlige erfaringer at det har mye med verdi å gjøre, faktisk overalt. Endret 16. august 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå