magnusbe Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Då eg såg L'année dernière à Marienbad tidlegare i dag tenkte eg at denne kjem Cypheron til å lika. Svart/kvitt, litt mindfuck, litt av den stemninga ein får i Eyes Wide Shut, mykje fokus på stemning heller enn narrativ framdrift. Så, eg lagar denne tråden for tilrådingar til andre forumbrukarar. Kom gjerne med ei ny tilråding om nokon gjev deg ei. Endret 15. august 2010 av magnusbe Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Brokeback Mountain til BadSmile seff. Spe på litt Milk og vi er i mål. 1 Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Takk for anbefalinger, men nei takk. Hadde du anbefalt Happy Together, så hadde jeg kanskje vurdert det. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Battle of the Bulge (1965) til GunFreak. ...eneste jeg er redd for, er at hodet hans vil eksplodere pga. alle "feil" i henhold til historiske og våpen/tekniske aspekter Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Takk for anbefalinger, men nei takk. Hadde du anbefalt Happy Together, så hadde jeg kanskje vurdert det. Hva med Funeral Parade of Roses eller Fellini - Satyricon? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Bra tråd, men kommer ikke på noen anbefalinger til noen umiddelbart Takk for anbefalinger, men nei takk. Hadde du anbefalt Happy Together, så hadde jeg kanskje vurdert det. Mer intens rompesex i Happy Together enn Bareback Mounting skal du vite. Førstnevnte er likevel en mye bedre film. 1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Då eg såg L'année dernière à Marienbad tidlegare i dag tenkte eg at denne kjem Cypheron til å lika. Svart/kvitt, litt mindfuck, litt av den stemninga ein får i Eyes Wide Shut, mykje fokus på stemning heller enn narrativ framdrift. Så, eg lagar denne tråden for tilrådingar til andre forumbrukarar. Kom gjerne med ei ny tilråding om nokon gjev deg ei. Takk for tipset, har visst om denne filmen en god stund, men aldri sett den. Dette var vel sparket jeg trengte. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Marienbad hata virkelig jeg. Så definitivt ikke min type film, selv om jeg er altspiselig, til og med tung, modernistisk film. Ble faktisk en 1/10 da litt på trass vel og merke. En lekker film, men som for min del bare har blitt et eksempel på hvor påtatt kunst kan føles. Resnais som må leses med fransk aksent: "Ah, oui oui. Jeg lar hun falle på sengen fire ganger gjennom klipping. Jeg vet ikke selv hva det skal bety, men det er samtidig så ulogisk og det bryter med Hollywoodkonvensjonene og det er jo tross alt det viktigste." Til filmens forsvar så er det ingen tvil om at det er et kunstverk og vil vekke reaksjoner den eller den andre veien. Har i allefall ikke møtt folk som var likegyldig til den. Endret 20. august 2010 av tjalla Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Morsomt og godt iniativ. Kommer ikke på noen filmer som kan passe for visse forumbrukere for øyeblikket dessverre. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Tenkte at Dreszcze (1981) kunne passe for Montag, siden den er polsk, har 58 stemmer og over 7 i rating på IMDb. Dessverre er den i farger. Fullt mulig han har sett den da. Endret 26. august 2010 av Levaiathan Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Har du sett den sjølv? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Mission Impossible 3 anbefales sterkt til tjalla. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Tenkte at Dreszcze (1981) kunne passe for Montag, siden den er polsk, har 58 stemmer og over 7 i rating på IMDb. Dessverre er den i farger. Fullt mulig han har sett den da. Samtidig er den også litt for ny. Pre 1930 er mest ettertraktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå