stein73 Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Hvor lang tid tar det for og ta en backup av en film DVD plate til at man får den ferdig? jeg snakker ikke om og konv. den til hverken divx eller svcd men til orginalt format i best kvalitet. Noen erfaringer om hvor rask cpu og mye ram man trenger for og få dette til på en grunstig tid? Lenke til kommentar
gustav Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg har tatt backup av veeeldig mange av mine DVD'er, men når du spør om beste kvalitet så må jeg innrømme at det har jeg ikke prøvd ettersom det i de fleste tilfeller krever 2 DVD'er ettersom originalen som regel er mer enn 4,38 gb (dual layer). Har hatt stor suksess med bruken av DVD2One som komprimerer originalen slik at jeg får plass på en DVD. Er hovedfilmen lang med lav bitrate, kutter jeg gjerne ut tilleggsmaterialet og og ev. lydspor som ikke er på originalspråket (selv om Eddie Murphy dubbet på tysk i seg selv er stor underholdning). Kan faktisk ikke se med det blotte øye at filmen har tapt seg i kvalitet. Når du spør om tidsforbruket: Først må originalen decrypteres, tar ca 15-20 min. Deretter komrimeres 20-30 min. Brenningen tar ca 20 min (4x). Så en drøy time tar det vel. Mitt oppsett kan du lese i siggen. Lenke til kommentar
HP_ Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 kan man laste ned dvd2one som funker 100% ? lasta det ned en gang, men man kunne bare rippe 30 min eller noe.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 kan man laste ned dvd2one som funker 100% ? lasta det ned en gang, men man kunne bare rippe 30 min eller noe.. Bruker selv dvdshrink. Det er freeware og meeeeget bra til å rippe. Kvaliteten er fra ukomprimert og perfekt, til meget komprimert og fortsatt vanskelig å skille fra dvd på tv-skjerm (ikke monitor).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå