Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Operating System not found"

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva som har skjedd med denne laptopen, men jeg fikk en svart skjerm opp med dette:

For Realtek RTL8111B/8168B Gigabit Ethernet Controller v2.05 (o7o1o9)

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-M0F: Exiting PXE ROM.

Operating System not found

-

Pc'en går ikke lenger inn i windows. Dette skjedde etter en oppdatering, tror det var en windows opdatering, men er ikke sikker. Det er ikke min laptop, men ser etter svar. Er det mulig å rette dette opp igjen? Jeg kan gå inn i BIOS, men vet ike hva jeg skal gjøre der. Jeg har heller ikke rørt noe i BIOS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PXE ROM, om jeg husker korrekt, er å boote via nettverkskortet.

Har du satt nettverkskortet som første boot? Gå inn på BIOS og sett HDD som første boot.

Jeg prøvde dette, men det skjedde ingenting. Den gikk ikke inn i Windows. Det må være en grunn til at nettverkskortet har blitt satt som første boot. Og har de andre i rekkefølgen noe å si for hvordan den booter?

Lenke til kommentar

Enaste grunn noen setter opp et PXE boot er for å installere Windows/OS via nettverket. Så det er ikke nødvendig for deg å ha den på første plass.

Rekkefølgen er hva maskinen prøver først å boote med, så går den ned listen. Det vanligste er å ha CD/DVD ROM, så HDD.

Lenke til kommentar

Enaste grunn noen setter opp et PXE boot er for å installere Windows/OS via nettverket. Så det er ikke nødvendig for deg å ha den på første plass.

Rekkefølgen er hva maskinen prøver først å boote med, så går den ned listen. Det vanligste er å ha CD/DVD ROM, så HDD.

Ja, jeg skjønner det, men jeg skjønner ikke hvordan rekkefølgen kan ha blitt forandret av seg selv. Og heller ikke hvorfor laptopen plutselig bestemmer seg for ikke å fungere etter noe som virker som er harmløs oppdatering av noe som er blitt gjort før. Men eieren husker ikke hva slags oppdatering det var, men det skal jo ikke skje noe for det. Om det ikke hjelper å sette HDD som første boot, hva kan jeg da gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...