Skogkar Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hei, Flyttet nylig pc'en min, kun i fra et rom til et annet. Før jeg flyttet den fungerte den utmerket. Men når jeg prøver å starte opp pc'en etter flytting, vil den ikke starte. Viftene går, men ikke bilde på skjerm. Den deler heller ikke de delte mappene via nettverket, selv om lampen på nettverkskortet lyser. Jeg har sjekket alle kabler, og fjernet alt unødvenig av harddisker og Kan hovedkortet ha gått dukken? Ettersom viftene går er vel strømforsyningen i orden? Hvis skjemkortet eller cpu'en hadde feilet hadde vel hovedkortet sagt i fra i form av piping? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 ... Ettersom viftene går er vel strømforsyningen i orden? Den konklusjonen er ikke mulig. PSU består av flere utganger: 12V, 5V, 3.3V. Når viftene går sier det bare at 12V er tilstede, er fullt mulig at en av de andre mangler. Sjekk med voltmeter eller annen PSU. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Går viftene kontinuerlig ? Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Viftene går konfinuerlig, ja. Molex-kontaktene er skjekket, og de gir korrekt spenning. Skal prøve å mikse litt med maskinvare fra en annen pc, se om det fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå