Gå til innhold

Bilde henger etter lyd! Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Tilkoblet dekoderen min har jeg en Samsung UE40B6050 LED-tv og en halvgammel 2 kanals forsterker. TV har alle mulige innganger, men kun optisk ut. Forsterker har kun analog inn(RCA). Per går bildet via HDMI til TV-en, og lyd via RCA til forsterkeren. Bildet henger etter lyden. Jeg vet årsaken - at digitale signaler tar tid å dekode, så det blir en liten tidsforsinkelse i forhold til lyden. Det jeg ikke veit er hvordan jeg løser denne floka.

Kan jeg bruke en 3,5mm til optisk kabel? Det ser ut som om det kun er en adapter fra toslink til 3,5mm, og det fungerer vel ikke fra f.eks en mp3-spiller? Optisk er vel digitalt?

Alternativ 2 er å kjøpe en forsterker med HDMI inn og ut, som styrer hele sulamitten. Problemet er at det koster many moneys.

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne, som er akkurat det jeg lurer på. Problemet er bare at jeg ikke er villig til å betale så himla mye for det(600 kroner for en duppedings som kanskje fungerer halvveis tilstrekkelig).

Finnes det noen annen løsning? For de som ikke gidder å lese, så ble det foreslått en DA-converter (optisk til RCA).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...