Gå til innhold

iPhone 4 vs HTC Desire

182 stemmer

1. 1. Hvilken mobil bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere frem og tilbake om jeg skal ha Iphone eller desire, men greier ikke å bestemme meg.

Hvordan er kvalitene på bildene hos Desire i forhold til Iphone ?

Batterilevetiden ?

Extra utstyr/tillegsutstyr ?

Brukervennlighet ?

Generell kvalitet ?

Skjerm ?

Hva mener dere som har testet begge ?

Batterilevetiden på Desire er dårligere enn på iPhone 4

Da iPhone er bedre standardisert enn Desire er det et mye større utvalg av tilleggsutstyr til iPhone.

Brukervennligheten er god på begge, dog litt bedre på iPhone på bekostning av noe funksjonalitet

Generell kvalitet er grei på begge, men byggkvaliteten er noen hakk bedre enn Desire.

Skjermen på Desire er grei den, men må se seg slått av iPhone 4.

Bildene på Desire er endel dårligere enn på iPhone 4.

Med andre ord : Iphone er en bedre telefon ?

Siden det er mulig å skifte batteri så vil det vel komme batterier som har bedre kapasitet etterhvert som man kan bytte med ?

Ikke på en iPhone, hvor har du tenkt til å åpne den for å sette inn nytt batteri? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre telefon? Definer bedre. Om det kun er de punktene du har satt opp tidligere, så ja. Da man man si at iPhone 4 er bedre.

Begge telefoner er knallgode telefoner. La meg starte, som har testet og holdt i begge.

Design: Design er en smaksak, men etter min mening ser og føles iPhone 4 bedre. Den virker som en solid telefon som er tynnere og litt mer eksklusivt enn Desire, som ser ut som just another cellphone.(Husk at dette er en smaksak, og alt jeg skriver nå er min subjektive mening)

Funksjonalitet: Det er ikke vanskelig å skjønne at Desire har flere funksjoner enn iPhone 4. Det er vel laget flere lister over ting man får gjort med Android telefoner og ikke iPhone. Men er dette nødvendige funksjoner? Det må forbrukeren (du) bestemme selv. Er disse funksjonene nødvendig, så blir iPhone så klart slått. Om man likevel faller for iPhone så har man jo jailbreak, som åpner opp for mye av dette.

OS: Jeg synes faktisk Android ligner mer på MacOS enn det iPhone gjør, om dette er positivt eller negativt kan jeg egentlig ikke si, men det ser hvertfall bedre ut enn iOS. Ytelsesmessig synes jeg begge er responsive og kjappe.

Apps: Nå som Android har vært på banen en stund, så er det jo naturlig at det har kommet masse på den siden. Og det er har det. Men likevel så ser det ut som veldig mange prioriterer App Store.

Velg telefon etter dine behov, og ikke etter papirene.

Chr1stian, du vet du kan åpne bakdekselet til iPhone 4 med to skruer?

Lenke til kommentar

Jeg vurdere frem og tilbake om jeg skal ha Iphone eller desire, men greier ikke å bestemme meg.

Hvordan er kvalitene på bildene hos Desire i forhold til Iphone ?

Batterilevetiden ?

Extra utstyr/tillegsutstyr ?

Brukervennlighet ?

Generell kvalitet ?

Skjerm ?

Hva mener dere som har testet begge ?

Batterilevetiden på Desire er dårligere enn på iPhone 4

Da iPhone er bedre standardisert enn Desire er det et mye større utvalg av tilleggsutstyr til iPhone.

Brukervennligheten er god på begge, dog litt bedre på iPhone på bekostning av noe funksjonalitet

Generell kvalitet er grei på begge, men byggkvaliteten er noen hakk bedre enn Desire.

Skjermen på Desire er grei den, men må se seg slått av iPhone 4.

Bildene på Desire er endel dårligere enn på iPhone 4.

Med andre ord : Iphone er en bedre telefon ?

Siden det er mulig å skifte batteri så vil det vel komme batterier som har bedre kapasitet etterhvert som man kan bytte med ?

Ikke på en iPhone, hvor har du tenkt til å åpne den for å sette inn nytt batteri? :p

Mente at det var mulighet for å bytte til bedre batteri i Desire ;)

Lenke til kommentar

Bedre telefon? Definer bedre. Om det kun er de punktene du har satt opp tidligere, så ja. Da man man si at iPhone 4 er bedre.

Begge telefoner er knallgode telefoner. La meg starte, som har testet og holdt i begge.

Design: Design er en smaksak, men etter min mening ser og føles iPhone 4 bedre. Den virker som en solid telefon som er tynnere og litt mer eksklusivt enn Desire, som ser ut som just another cellphone.(Husk at dette er en smaksak, og alt jeg skriver nå er min subjektive mening)

Funksjonalitet: Det er ikke vanskelig å skjønne at Desire har flere funksjoner enn iPhone 4. Det er vel laget flere lister over ting man får gjort med Android telefoner og ikke iPhone. Men er dette nødvendige funksjoner? Det må forbrukeren (du) bestemme selv. Er disse funksjonene nødvendig, så blir iPhone så klart slått. Om man likevel faller for iPhone så har man jo jailbreak, som åpner opp for mye av dette.

OS: Jeg synes faktisk Android ligner mer på MacOS enn det iPhone gjør, om dette er positivt eller negativt kan jeg egentlig ikke si, men det ser hvertfall bedre ut enn iOS. Ytelsesmessig synes jeg begge er responsive og kjappe.

Apps: Nå som Android har vært på banen en stund, så er det jo naturlig at det har kommet masse på den siden. Og det er har det. Men likevel så ser det ut som veldig mange prioriterer App Store.

Takk for utfyllende svar.

Vet du om batteriet til iphone endel av printkort(integrert) eller om det sitter løst under bakdekselet ? Kanskje det er loddet fast ?

Lenke til kommentar

Dette er bra svart, og jeg er enig med deg stort sett på samtlige punkter.

Jeg definerer iPhone som en bedre telefon på grunn av blant annet HTC ikke har noen løsning på synking med Mac. Det fins programmer, men de fungerte ikke i nærheten av så bra som iphone + itunes. Egentlig ganske selvfølelig.

Videre så synes jeg ios er mer stabilt enn andriod. Men det er nok også på grunn av at det er enklere.

Lenke til kommentar

Er vel like mye den andre veien det såvidt jeg har sett rundt omkring. Flesteparten kjøper jo eple produkter fordi de tror det får dem til å se kul ut, ikke fordi det er bra. iphone, gjeeesp. 

Si meg, tror du virkelig på det der selv??? Da er innsikten din langt under det verste jeg har vært borti.. Jeg har hatt begge deler. Både android og iPhone (testing)/iPod. Hvis brukervennlighet og stabilitet er viktig for deg, så kan ikke android levere varene...

Lenke til kommentar

Da ser det ut som om det blir bestilling av iphone i kveld :)

Har noen spørsmål, fint om noen kan svare ;)

Er det mulig å bruke telefonen som bil gps uten at det skal koste noe ?

Er det mulig å bruke mobilen til fjellbruk(topografisk kart) ?

Isåfall, er det mulig og bruke topografiske kart uten at det koster noe ?

Jeg jobber som håndverker så det blir endel kryping og kravling rundt omkring, noen som vet om en bra "hard case"(ikke en sånn monster case) som dekker over display (ikke bare sånn film over display) ?

Går og endel i fjellet og er og på jakt etter en case som er noenlunde vann/regntett, kanskje en case som kan kombineres med den jeg ønsker å bruke på jobb(se ovenfor).

Jeg er klar over at en sånn case gjør trykkskjermen utilgjengelig, men det er bedre å løfte til side ett deksel for å få tilgang til skjerm en at den blir ødelagt første uken.

Er det ikke radio på denne telefonen ?

Noen som kan anbefale en solcelle lader for mobilen (når jeg er på fjellet), fint om den hadde vært vanntett.

Finnes det program/mediaspiller til telefonen som gjør at en slipper å konvertere filmene som skal ses på telefonen ?

Lenke til kommentar

Da ser det ut som om det blir bestilling av iphone i kveld :)

Har noen spørsmål, fint om noen kan svare ;)

Er det mulig å bruke telefonen som bil gps uten at det skal koste noe ?

Er det mulig å bruke mobilen til fjellbruk(topografisk kart) ?

Isåfall, er det mulig og bruke topografiske kart uten at det koster noe ?

Jeg jobber som håndverker så det blir endel kryping og kravling rundt omkring, noen som vet om en bra "hard case"(ikke en sånn monster case) som dekker over display (ikke bare sånn film over display) ?

Går og endel i fjellet og er og på jakt etter en case som er noenlunde vann/regntett, kanskje en case som kan kombineres med den jeg ønsker å bruke på jobb(se ovenfor).

Jeg er klar over at en sånn case gjør trykkskjermen utilgjengelig, men det er bedre å løfte til side ett deksel for å få tilgang til skjerm en at den blir ødelagt første uken.

Er det ikke radio på denne telefonen ?

Noen som kan anbefale en solcelle lader for mobilen (når jeg er på fjellet), fint om den hadde vært vanntett.

Finnes det program/mediaspiller til telefonen som gjør at en slipper å konvertere filmene som skal ses på telefonen ?

Det er snakk om iPhone. Alt du i det hele tatt KAN få, må du betale masse ekstra for. Bare å regne med det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...