Gå til innhold

iPhone 4 vs HTC Desire

182 stemmer

1. 1. Hvilken mobil bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Det nytter ikke å være egosentriske i slike diskusjoner og ta egne behov som fasit. Prøv å sett dere inn i trådstarters preferanser og hjelp til på bakgrunn av dette.

Preferansene er satt i første innlegg og det er her spørsmål om det er nødvendig for vedkommende å bruke ekstra penger på en iPhone. Det kan være en nødvendig investering for enkelte, men er det dette for trådstarter og vedkommendes behov?

Man anbefaler tross alt ikke en grøsserfilm til en man vet hater grøssere, uansett hvor mye man selv elsker grøssere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet på en HTC Desire (aka Nexus One, Droid Incredible) er dårlig selv i forhold til iPhone 3GS. Andre Android telefoner fra Motorola får bedre batteritid, så det er noe HTC gjør galt, ellers så er det kanskje AMOLED skjermen som gjør det.

http://www.anandtech.com/show/3853/the-dell-streak-review/9

Jeg tror HTC Desire og iPhone 3gs har oppgitt omtrent samme batterilevetid. Og er ikke noe av poenget med AMOLED at den er lite strømkrevende?;)

Og til trådstarter: Jeg har verken en iPhone eller en Android-telefon, men jeg er sikker på at du blir meget fornøyd samme hva du velger.

iPhone 4 er et nyere produkt, og bedre på flere måter. Men HTC Desire må da være et godt prudukt det også, ettersom den får toppkarakterer i utallige tester? Så å kalle den dårlig er nok å ta i. Jeg skaffer meg HTC Desire selv, siden det virker som et meget godt produkt i den prisklassen. Hvis jeg hadde hatt en haug med penger, hadde jeg muligens skaffet meg en iPhone 4, og jeg må si at Apple virkelig er inne på noe her.

Men som sagt, jeg skaffer meg Desire, på grunn av at jeg oppfatter det som en god mobil, og prisen er overkommelig. Pluss at jeg får inntrykk av at Android-telefoner er mer kompliserte (kanskje det har noe med at alle iPhone-brukere jeg kjenner, kun har det for populæritetens skyld, og egentlig bruker den kun til å ringe og tekste. . ), og jeg er litt teckno-frelst. Men når det kommer til Brukervennlighet, er nok Apple et steg forran. Det er sikkert grunnen til at både techno-guruer og "normale" brukere liker produktet såpass godt.

Lenke til kommentar

Og der er nytteløst å få en android elsker til å innse at iPhone faktisk kan være det beste valget for mange.

EmoYeni: billigste iPhone 4 uten binding 4999 på applestore. Billigste desire uten binding ligger vel på rundt 3800? Er dette dobbelt så dyrt?

Kan nok være at Iphone 4 er bedre. Vurderte denne selv, kontra Desire. Jeg valgte å kjøpe Desire, pga. pris.

Hos netcom koster Desire 999,. + 129 pr mnd med supertalk i 12 mnd = totalpris nkr 2547,-

Iphone 4 får en tilsvarende totalpris på 3200 + 129*12 = 4750,.

Med andre ord, så er HTC Desire 2200 kroner billigere enn Iphone 4. På Netcom sine side kommer ett etableringsgebyr på nkr 499,. men det kan du glatt slippe unna.... Viss du eks slik som jeg, var kunde fra før med ett bedriftsabonemang...

Om Iphone 4 er verd 2200 mere enn Desire er opp til hver enkelt..

Endret av belsby
Lenke til kommentar

Ikke særlig imponerende ressonement du framviser her, belsby. I følge prisguide.no koster billigste HTC Desire 3800,- uten abbonement (Lefdal). En iPhone 4 16GB koster 4900,- i apple store uten abbonement, hvilket betyr at iPhone 4 er om lag 1000,- dyrere enn HTC Desire (mtp. gratis frakt fra apple store).

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Ikke særlig imponerende ressonement du framviser her, belsby. I følge prisguide.no koster billigste HTC Desire 3800,- uten abbonement (Lefdal). En iPhone 4 16GB koster 4900,- i Apple Store uten abbonement, hvilket betyr at iPhone 4 er om lag 1000,- dyrere enn HTC Desire (mtp. gratis frakt fra apple store).

Uansett hvordan en vrir og vrenger, så kommer en ikke bort fra totalprisen. Når det gjelder Desire i dette tilfellet, så er den 2547, verken mere eller mindre. Om det er med eller uten abonemang spiller da ingen rolle, så lenge bindingen sitter på abonemanget. En betaler 999 for telefonen, så 129 pr mnd, som kan sees på som en rentefri avbetaling. Om jeg sitter og betaler på ett abonemang som jeg ikke bruker, så hva? Kode for å låse opp telefonene får en hos Netcom, da bindingen som sagt ikke ligger i telefonene , men i abonemanget. Om en heller ønsker å betale 3800 på Lefdal, må jo være opp til den enkelte. Selvfølgelig kan en ikke lese dette av prisguiden, da den ikke tar hensyn til slike muligheter. Og vedrørende frakt, så er den gratis også hos Netcom.

Endret av belsby
Lenke til kommentar

Er ikke lett og orientere seg i en jungel av priser og abonemang. Var bare en tilfeldighet som gjorde at jeg så denne muligheten. Hadde jeg måtte betale 3800, på Lefdal for Desire, så hadde jeg helle gått for iphone 4. Men når differansen ble så stor, så ble saken en litt annen, og jeg endte på en Desire. Er jeg ikke fornøyd, så kan en jo alltids kjøpe en Iphone 4 også ;)

Lenke til kommentar

Unnskyld min naivitet, men på Netcoms side står det at man kan låse opp når abonnementet er gått ut (altså etter et år), og da blir vel regnestykket annerledes. Men slik jeg forstår deg, Belsby, så fikk du låst opp med det samme, eller??

Uansett hvordan en vrir og vrenger, så kommer en ikke bort fra totalprisen. Når det gjelder Desire i dette tilfellet, så er den 2547, verken mere eller mindre. Om det er med eller uten abonemang spiller da ingen rolle, så lenge bindingen sitter på abonemanget. En betaler 999 for telefonen, så 129 pr mnd, som kan sees på som en rentefri avbetaling. Om jeg sitter og betaler på ett abonemang som jeg ikke bruker, så hva? Kode for å låse opp telefonene får en hos Netcom, da bindingen som sagt ikke ligger i telefonene , men i abonemanget. Om en heller ønsker å betale 3800 på Lefdal, må jo være opp til den enkelte. Selvfølgelig kan en ikke lese dette av prisguiden, da den ikke tar hensyn til slike muligheter. Og vedrørende frakt, så er den gratis også hos Netcom.

Lenke til kommentar

Unnskyld min naivitet, men på Netcoms side står det at man kan låse opp når abonnementet er gått ut (altså etter et år), og da blir vel regnestykket annerledes. Men slik jeg forstår deg, Belsby, så fikk du låst opp med det samme, eller??

Netcom har selv sagt (både twitter kontoen deres og iphone bloggen) at de låser opp f.o.m. dag én.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt begge tlf.

Først hadde jeg desire i 2 mnd, så kjøpte jeg iphone 4.

Ikke spør meg om hvorfor jeg byttet til iphone 4, kun pengesløseri.. Var mest fordi den var ny på markedet og vanskelig og få tak i , fikk tak i en og kunne ikke si nei!

Desire:

Bedre innmat for litt proffere brukere.

Bedre og slippe itunes og være låst til apple for alt man skal gjøre.

Kan bruke den som en bærbar harrdisk, sette i minnekort og batteri selv.

Telefonen er utrolig solid! Skal mye til før skjermen sprekker, vil si den er dobbelt så solid som iphone 4.

Batteriet er det samme som iphone 4, med mye bruk må man lade hver natt uansett for og sikre seg batteri i hele arbeidstiden.

Litt større skjerm en iphone 4

Gjennomsnittsprisen på totalpris er ca 1000kr mindre på desire en iphone

Meget kompakt og fin. Kjenner det er kvalitet i forhold til feks en plast tlf slik som samsung galaxy.

Iphone 4:

Tlf i seg selv er litt penere og se på.

Rask og bruke, enkel og ikke mye og lære seg for dem som har litt problemer med data osv..

Litt bedre kamera og tlf er litt glattere når man blar fort på menyen.

Det jeg har erfaringer med er at den er ganske så dårlig bygd selvom den kjennes bra ut, Vet om et tilfelle der tlf var helt ny, lå på stolkanten i stuen og datt i parketten.. Da ble det en liten brist i skjermen på siden! Hadde den hatt bumper så hadde det ikke skjedd men uansett så skal ikke slik skje! Dårlig kvalitet og hvis man mister den i asfalten ute er jeg sikker på at den kan knuse eller på brister i glasset. Er jo nesten ikke rart heller da det er glass på begge modellene.

Antennen har et lite problem og jeg har merket at der jeg var med desiren hadde jeg mobildata dekning oftere en med iphone 4.

Iphone 4 kommer orginalt med mye lagringsplass 16 og 32gb.

Iphone 4 har litt bedre høyttaler når man skal snakke med tlf slik at alle hører samtalen.

Telefonen kan ringe med videosamtale hvis man er koblet opp til trådløs nettverk.

Alt i alt så er begge telefonene like bra på hver sin måte etter min mening.

Uansett hvem av dem 2 du velger så er du garantert fornøyd.

Batteriene er som sagt like bra og like dårlige!

iphone 4 skulle hatt android oppsett for da hadde valget vært enkelt.

Endret av ray87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Menkromsen: Jo skjermen til iPhone 4 er i mine øyne bra mange hakk over skjermen til HTC Desire, og jeg har begge i hus.

Sammenligner man side om side ser man virkelig forskjell. Hver for seg og med noen minutter mellom at man bruker dem blir forskjellene mindre.

Den ene virkelig store fordelen som gjør at jeg skifter fra Desire til iPhone igjen er rett og slett brukeropplevelsen. Den er rett og slett mer gjennomført på iPhone enn på Desire, synes jeg. Spesielt det mildt sagt røtne batteriet til Desire var med og trakk ned, men også ting som ustabilitet og plunder gjør at jeg ikke kommer til å se meg tilbake.

-KJ

Lenke til kommentar

Nå har de lansert et "triks" for å få bedre batteritid på Desire.

Det involverer at man lader i til sammen smått utrolige 10 timer, og skrur av/på hele fire ganger.

Det i seg selv er nok til at jeg aldri ville ha kjøpt en slik.

http://www.dinside.no/849526/dobbel-batteritid-paa-htc-desire

Vi med iPhone bruker bare Battery doctor appen, da lader man fra helt utladet til totalt stappfult oppladet på litt over 2 timer, ca 2t.30min. Uten å måtte skru av og på og herje, og appen lager et pling når det er ferdig ladet.

Da får man totalt optimal lading.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Vel på Desiren opplevde jeg batteriet slik at om jeg dro på jobb med 60-70% batteri en morgen så kunne jeg regne med å bli tom før klokken 16. Så lading hver natt var nødvendig. Samtidig så må telefonen gjetes hele tiden, passe på å slå av wifi når man ikke brukte det, gps hadde jeg aldri på og bluetooth var kun på i bilen. På iPhone 4 så lar jeg stort sett alt stå på hele tiden, og lader ca hver 2 natt for å være sikker på at jeg ikke går tom. 

Dette beskriver min oppfatning av iPhone 4 og Desire sine respektive batterier meget godt.

-KJ

Lenke til kommentar

Fra en dansk test:

iPhone 4 - lækker men 'old news' - (kæmpetest)

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/iphone-4-laekker-men-old-news-kaempetest,lid.12347/#ixzz0xtKKjO9t

"Sluger strøm på ingen tid

Apple mener godt nok, at deres nyeste mobil er blevet endnu bedre til at holde strøm end forgængeren, men nu vokser træerne jo ikke ind i himlen - heller ikke for Apple.

Jeg bruger mobilen RIGTIGT meget, kører med push-mail, Facebook, Twitter, bruger internet, apps som udnytter GPS til løb osv. Så mobilerne jeg tester, bliver pænt pressede.

iPhone 4 holder næsten en hel dag - dvs. fra kl. 6/7-stykker om morgenen, til 20/21 om aftenen. Nogle dage lidt længere - andre gange lidt kortere. Til sammenligning kan jeg ved det samme brug, få både Desire og Galaxy S, til at holde helt til sengetid.

Jeg har også opdaget, at man manuelt skal huske at afslutte visse applikationer via multitasking funktionen, da de ellers ligger i baggrunden og dræner batteriet. Dette er ikke et issue på de andre mobiler, jeg har nævnt i testen her."

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/iphone-4-laekker-men-old-news-kaempetest,lid.12347/#ixzz0xtJstKXn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...