Cocytor Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hei. Jeg har en klokke som jeg fikk i gave for litt over 2 år siden. Det har nå oppstått en feil som gjør at en viser ikke går hele veien rundt men blir hengende. (en stoppeklokkeviser). Jeg har tenkt å reklamere. Jeg har kjøpsbeviset på klokka. Men på dette står det at klokka må ettersees årlig av forhandler, fordi den har en pakning som skal holde den vanntett. (det er ikke en dykkerklokke). Det står at dette må gjøres for at reklamasjonsretten skal gjelde. Jeg lurer på om dette kan stemme. Feilen som har oppstått må vel ha relasjon til at det ikke er tatt service på klokka for at reklamasjonsretten skal kunne falle bort? Jeg har jo ikke dykket eller badet med klokka. Noen synspunkter på dette? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hvis feilen du opplever nå faktisk skyldes at du ikke har byttet pakning som foreskrevet, så kan du ha et problem. Men man kan ikke fraskrive seg reklamasjonsplikter på slikt generelt grunnlag, så hvis pakningen ikke har noe med saken å gjøre, så kan de ikke avvise reklamasjon. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Det er det jeg også mener. Men det er faktisk ikke et krav at pakningen skiftes. Den skal bare ettersees av butikken en gang i året. Uansett er det vanskelig å se hvordan mangel på ettersyn av en pakning skal føre til at klokken ikke virker så lenge den er brukt på vanlig måte. Et paradoks er jo at en klokke uten noen form for vanntetthet og som derfor ikke trenger ettersyn en gang i året ikke ville ha problemer med reklamasjonen med samme feil. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kan du ikke bare høre med butikken da? De er sikkert ikke vanskelige på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå