Gå til innhold

Hva er galt med mitt skjermkort?

jossy

Anbefalte innlegg

Hei.

Har jeg gjort feil med å gi strøm til skjermkortet på følgende måte?:

PSU-en min er modulær, jeg tok ut én kabel som har to stykk pci-e 6pins kontakter i andre enden, og koblet begge til mitt skjermkort. Altså en kabel med en kontakt i PSU, og to stykk på skjermkort, én og samme kabel. Er dette et problem?

Etter å ha prøvd å innstalere nyeste catalyst, vil ikke skjermkortet mer... hehe. Nå nekter det å la seg fungere med noen som helst drivere. Windows 7 (som er up to date) påstår at skjermkortet ikke fungerer som det skal, men at nyeste drivere er innstalert.

Jeg har et ATI HD5850 kort. Ja jeg lastet ned riktige drivere..

Alt fungerte med driverne som følgte med skjermkortet, etter oppdatering av drivere fungerer ingenting.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg da tatt to stykk kabler, fra PSU-en, og tatt en kontakt fra hver av dem i hver sitt støpsel på kortet. Så jeg har to kabler istedenfor en.

Men jeg fant ut av problemet tror jeg... det er windows 7 (64bit) som ikke godkjenner signaturen fra driverne.. dette er veldig rart fordi ingen andre har nevnt dette før ang nyeste catalyst drivere.. :(

Lenke til kommentar

Er du helt sikker på at du installerte rette versjon av Catalyst 10.7? Jeg har Windows Ultimate 7 64-bit, installerte Catalyst 10.7 uten problemer, og ingen problemer med driver signatur eller noe slikt.

Dog har jeg 2 x HD 4870 kort, men det er jo samme driver man laster ned uansett mener jeg å tro.

Lenke til kommentar

5800 serien har andre drivere enn 4800 serien. uansett så ja, jeg har innstalert riktige drivere. til og med når jeg lar windows selv gjøre en update, sier windows at den fant drivere og innstalerte dem, men så vil den ikke godta signaturen til de heller.. latterlig.

men jeg ordnet problemet med å trykke F8 i starten, og slå av krav om signatur. får gjøre det hver gang jeg slår på pc-en bare :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...