detvarvondtdet Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hei Har aldri så mye som tatt i et trådløst hjemmenettverk før. Jeg har et Gigaset SE366 ruter. Info: http://gigaset.com/no/no/product/GIGASETSE366WLAN.html Jeg koblet det opp og sekunder senere fant laptopen min "nettverket" og koblet seg på med utmerket signalstyrke. Problemet er at jeg vet ikke hvordan beskytte det så ikke alle naboene mine snylter på meg. Når jeg taster ip/adr til rutern og får tilgang via browsern så får jeg ikke gjort noen ting før jeg ramler ut (kommer til den vanlige siden når man mister nettet feks/med mulighet for å diagnostisere problemt osv). Når jeg prøvde å gå inn på seksjonen for sikkerhet måtte jeg bruke et passord? Jeg har da ikke noe passord? Eneste jeg vil er at man på skrive inn et passord for å få nettilgang. Jeg trenger ikke noe videre kryptering osv. Et passord holder lenge nok... I går kveld poppet plutselig opp en infoboks på pcn om at "jens" (en nabo) ville ha tilgang på mediefilene mine eller noe i den duren.. Jeg vil ha internettet mitt i fred^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå