Left Blank Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg har en Zyxel ruter og telenor internet, og har brukt dette med min gamle maskin uten problemer helt til nå. Kjøpte en ny Windows 7 Pro maskin som jeg satte opp igår kveld. Maskinen er direkte koblemet til rutermodemet via en kabel, men av ene eller annen grunn avkobles jeg veldig kort periode slik at IRC sesjoner og SSH sesjoner faller ut, mens utorrent nedlastinger og Firefox nedlastinger ser ut til å pågå uten avbrudd. Jeg har googlet i hele natt og det er mange som har samme problemet, og jeg har gjort ting som å disable mye forskjellig i nettverks device driver properties.. (Flow Control, Wake on lan, Green Ethernet samt flere andre i lista (omtrent alle) Problemet ble mye bedre etter dette, men forstatt så disconnecter jeg ihvertfall 1 gang i timen. Jeg har nå kommet til min ende om hva jeg kan komme på for å fikse dette.. Noen som har noen ideer? Takk.. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Prøver en bump. Jeg har prøvd alle mulige instillinger med Device properties samt netsh kommandoen.. Det virker som visst jeg er borte fra maskinen kobles den kort av hvert 5 minutt, mens hvis jeg er mere aktiv så kanskje 1-2 ganger i timen. Men det skjer også selvom jeg nedlaster med full hastighet.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg bruker nå et PCI nettverkskort i min PC og det er helt stabilt. Gbit LAN fåes på ebay for 10$. Nettverk på hovedkortet oppfører seg slik du beskriver. Har prøvd ny bios, drivere og slått av all strømsparing uten at det hjalp på onboard LAN. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Jeg har visst "realtek pcie gbe family controller" som jeg da antar er pcie, så da er det vel ikke løsningen for meg? Jeg har sjekket alle mulige ting og ingenting funker. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Bumpage. Jeg sliter virkelig med det her. Har skrudd av all power mgmt for pci express, men jeg merker nå at nå jeg er borte fra maskinen så avkobles den MYE oftere, nesten hvert 5te minutt.. Når jeg kommer tilbake og browser etc så kan det ta kanskje 1 time.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Jeg hadde dette med min gamle linksys 54G ruter ved oppdatering fra XP til Vista i 2007. Ikon i notification area sa jeg ikke hadde internett tilgang (kun local). Kjøpte ny ruter så forsvant dette problemet. Ruter problemene (om DHCP benyttes) koker visstnok ned til dette : http://blogs.technet.com/b/teamdhcp/archive/2009/02/12/dhcp-broadcast-flag-handling-in-windows-7.aspx Endret 19. august 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 OK, siden DHCP kan være problemet så prøvde jeg å sette modemet i PPPoE modus, men av en eller annen merkelig grunn får jeg pppoe authentication failed. Jeg har testet telenor login på telenor sine epost sider og det funker der. Jeg har også prøvd å koble til med Windows internet pppoe klient men det funker ikke heller. Syntes det er meget rart å skal ringe telenor i morgen tidlig, men hvis noen har noen ideer så... Har btw Zyxel P-2602HWT-F3 rutermodem.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg har visst "realtek pcie gbe family controller" som jeg da antar er pcie, så da er det vel ikke løsningen for meg? Jeg har sjekket alle mulige ting og ingenting funker. Dette er det chipsettet som er på hovedkortet og ikke en separat løsning med eget kort. Råder deg til å prøve med et kort som du setter i PC selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå