Gjest Gutt16 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hei, er en gutt som sliter litt med tenna, for ca 2 år siden fikk jeg tannregulering, og da jeg tok den av var de kjempe fine og tannlegen hadde ingen kommentarer i forhold til emaljen. Så dum som jeg var hørte jeg på tv og ba mamma kjøpe listerin, fordi jeg ville ha bedre ånde. Brukte den 2 ganger daglig og etterhvert begynte det å svi i munnen når jeg tok det, ignorerte det og merket at tannemaljen begynte å bli mer slitt ut (Den var litt slitt ut fra før, men ikke å mye) Etter det sluttet jeg med det og har ikke tatt det siden(Noen måneder siden) Nesten alle fortennene mine er gjennomsiktige helt på tuppen og det ser helt jævlig ut. På de to fortenna, kan man faktisk se selve tanna under emaljen. Plages ikke så veldig av dette, men jeg synes det er stygt og er redd for at det skal bli værre, jeg er jo bare 16 og skal jo liksom ha de resten av livet. Blir jo innkalt til skole tannlegen nå til høsten, hva kommer hun til og si? Og er det noe man kan gjøre med det? Tennene mine har gjort meg skikkelig nervøs. Tør ikke drikke brus engang, og spiser bananer og yoghurt konstant fordi det inneholder kalsium. Vet jo at tannemaljen ikke kommer igjen, men er det noe som kan gjøres? Vil ikke få gebiss i en alder av 30 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Fatter ikke hvorfor du skriver dette. Du skal jo til skole tannlegen, hun vil jo hjelpe deg. Er ikke noe "prøve" der du får karakter på tennene dine. Trenger ikke være redd/nervøs. Endret 14. august 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå