Gå til innhold

Amish People

Anbefalte innlegg

Beklager hvis jeg valgte feil tråd, men er ganske sikker på at dette er den riktige.

Jeg har lenge vurdert å flytte til USA, og bli en såkalt amish. Jeg har ikke funnet særlig mye på Google. Men er det faktisk mulig? Altså. Å flytte inn i et "boligområde" der de bor, og si at jeg også er en? Eller er man nødt til å bli født som en Amish, for å være det? Hvis ikke, hvordan blir jeg "medlem" av dem?

Og hvor er det det finnes flest av dem? Så på TV en gang, at på den ene siden av veien bodde de, og på andre siden var det bilforretninger og luksusleiligheter, osv. Er det sånn alle steder de er? Jeg har også lyst til å bo litt på landet, så vet dere om det finnes mange av dem i f.eks. Montana?

Og har de også egne lokomotivtog? Jeg har lenge hatt lyst til å kjøre tog, men den drømmen kan kanskje bli knust hvis jeg blir en sånn Amish person?

Kommer ikke på flere spørsmål for øyeblikket. Men jeg hadde satt stor pris på om noen gadd å svare på de spørsmålene jeg kom med!

Stigah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til!

Skriv et brev om hvordan du har det og la være å sende det, for ingen har noen interesse av å høre hvordan en ignorant lever bland de mest ignorante av oss... Så som jeg sa, lykke til!

Og hvorfor bruker du internett, det er jo fy fy for slike som deg! Kjøp nå¨omgående en flybillett og reis og bosett deg hos disse ignorantene.... Og ikke glem at de ikke bruker internett, det er derfor du må spørre her og ikke glane på amish folkets egne nettsider, de har jo ikke noen... :)

Lenge leve de som vil seg selv så vondt! er slagordet som runger i mine ører....

Lenke til kommentar

Null tog. Og null innpass, antar jeg. Amish-folket er for det meste i familie med hverandre, og snakker sitt eget språk/egen dialekt, som jeg ikke husker navnet på. Den har opphav i nederlandsk/tysk, og du bør ha jævlig godt språkøre for å henge med der. Videre ønsker de ikke påvirking "utenfra", og du som potensiell innflytter er helt klart fra utsiden.

Hvorfor i huleste vil du rømme fra elektrisitet, telefonlinjer, biler, INTERNETT, muligheten for utenomekteskapelig sex, og et liv fritt for bukseseler og skjegg (skjegg, ikke bart) til fordel for et liv i en religiøs sekt?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...