egileskimo Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hei, er på utkikk etter en bærbar pc som jeg både kan bruke ute ( typ antireflex , eller hva som helst så lenge den egner seg til bruk ute i solskinn) og at den kan kobles til tv'n min via HDMI og gi meg både lyd og bilde på den. Har hatt problemer med å finne laptopper som har begge deler da det virker som om multimedia laptoppene alle har glossy skjermer og HDMI utgang, og business laptoppene har antireflex og ingen HDMI utgang. Max pris 10.000 kr Foretrekker så stor skjerm som mulig, minst 15", helst 16-17 På forhånd takk Endret 13. august 2010 av egileskimo Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg vil bare kjime raskt inn med at det viktigste for utebruk i solskinn er ikke egentlig antireflex (dog det er kjekt å ha også), men heller den maksimale lysstyrken som skjermen kan yte. For innendørs bruk vil du naturligvis bare slå den ned, men synligheten av skjermen i sollys er hovedsakelig avgjort av hvor mye lys skjermen kan produsere. Dette bør du kunne finne oppgitt i spesifikasjonene på maskiner (om du graver litt dypere enn normalt). -Stigma Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Husker ikke hvem som fant opp det, men ikke for så lenge siden, noen uker siden kanskje. Det som ble funnet opp var pixler som ble lyst opp av solskinnet, men vet ikke om det går ann og bruke den inne og om det kommer lyd og bilde med HDMI kabel Lenke til kommentar
egileskimo Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Jeg vil bare kjime raskt inn med at det viktigste for utebruk i solskinn er ikke egentlig antireflex (dog det er kjekt å ha også), men heller den maksimale lysstyrken som skjermen kan yte. For innendørs bruk vil du naturligvis bare slå den ned, men synligheten av skjermen i sollys er hovedsakelig avgjort av hvor mye lys skjermen kan produsere. Dette bør du kunne finne oppgitt i spesifikasjonene på maskiner (om du graver litt dypere enn normalt). -Stigma Ah takk takk, men det er vel en fordel å holde seg unna "glossy" skjermer? eller har det lite å si? Hadde isåfall gjort søket veldig mye lettere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå