Gå til innhold

BK: Portrett av jente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du hadde ventet til sola gikk ned, så hadde du fått mye finere portrettlys. Den solbelyste stripen i bakgrunnen trekker mye oppmerksomhet på fargeversjonen. Øynene er også litt i skygge uten at det virker som et bevisst valg, og det er ikke så bra. Om du hadde en ekstern blitz med en liten softbox på, så kunne du lyst opp ansiktet hennes littegranne slik at øynene kommer bedre frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker best 3'ern i sh. Syns kanskje du mangler en lyskilde/ ekstern blitz. Når det gjelder portretter vil jeg se øyer:)

 

En tanke usm i PS ville også hevet bildet.

 

Det er sant. Har lite peil på blits og blitsbruk, så der har jeg nok en vei å gå.

USM i PS vet jeg ikke helt hva betyr... :)

 

Om du hadde ventet til sola gikk ned, så hadde du fått mye finere portrettlys. Den solbelyste stripen i bakgrunnen trekker mye oppmerksomhet på fargeversjonen. Øynene er også litt i skygge uten at det virker som et bevisst valg, og det er ikke så bra. Om du hadde en ekstern blitz med en liten softbox på, så kunne du lyst opp ansiktet hennes littegranne slik at øynene kommer bedre frem.

 

 

Dæven, her er det mye å lære. Hehe...og jeg som var så fornøyd...

Lenke til kommentar

sånn er det. du blir fornøyd, lærer mer, ikke så fornøyd mer. sånn er det hele tiden :)

lek med popupblitzen. å bruke den som hovedlyskilde er oppskrift på katastrofe. men hvis du bare bruker den til fyllys, så hjelper det langt på vei. hvis du bruker nikon, så kan du lett endre på styrken ved å holde inne blitzknappen så rulle med ene hjulet.

 

google usm photoshop så finner du masse godsaker ang det.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar

hvis du bruker nikon digital speilrefleks, så kan du lett endre på styrken ved å holde inne blitzknappen så rulle med ene hjulet.

 

 

Ville bare påpeke at det ikke bare er Nikon som har denne muligheten.

Har ikke så mye mer å tilføye enn hva som allerede er sagt, men kan bare skyte inn at jeg likte serien.

Herlig impulsiv (eller jækla godt posert) smiling på de to siste bildene, selv om det tekniske syns jeg stemmer best på det første bildet.

 

Men bra anyway :w00t:

Lenke til kommentar

sant det, er ikke bare nikon som kan det. Det jeg mente med det er at slik er framgangsmåten på nikon. Er sikkert samme på andre, men det har jeg ikke peiling på :)

 

autofokus; jeg tok ene bilde en kjapp runde i photoshop, greit om jeg poster her eller skal jeg sende pm?

 

Bare post det her, du! :)

Lenke til kommentar

en kjapp gjennomgang i photoshop med forbehold om slurv :)

 

Hm... jeg synes jo bildet jeg tok kanskje ble litt mørkt i forhold til denne versjonen. Og at det var bra at det ble lysere. Men fargene ble litt rare, både fargetemperaturen på huden og bakgrunnen. Litt for kunstig, liksom?

 

Men jeg skal bli bedre på lys/blits-bruk. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...