Gå til innhold

Hårvoks til langt krøllet hår!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om noen har noen tips til en hårvoks jeg kan bruke. Jeg har ganske langt krøllet/tykt hår. Vil gjerne rett ut litt av krøllene og få litt mer kontroll på håret generelt. :p

 

Jeg bruker renati strong hold nå, men jeg syns håret blir så "fettet" av den. Vil ha en voks som ikke gjør at håret ser fettet/skittent ut!

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You're screwed.

Nei, seriøst: Det er flere ting du må gjøre om du vil få kontroll på det.

Bruk (ordentlig, ikke no dritt fra Kiwi) shampoo og balsam for krøllete hår (som gjerne hjelper til å rette det litt ut) og eventuelt rettetang.

Jeg kan dog ikke huske at Renatien var så fettete, men jeg pitcha en kamerat som har en far som distribuerer blant annet KMS og Joico i Norge om det her med fettete vokser, og fikk tipset om HH Simonsen Mud Wax som skal være ganske grei på fettfronten. Et annet tips er å blande gjerne 2 og kanskje 3 forskjellige produkter. Det er slik mange lager sine "hemmelige" oppskrifter, som fungerer godt på akkurat deres hår. Prøving er feiling er stikkordet, ettersom det dessverre ikke finnes en mirakeloppskrift som fungerer for alle hår.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

har også dårlig erfaring med renati, kunne like gjerne kjørt old school og brukt vaselin :p

 

men om du har langt hår er nok ikke voks veien å gå men heller rettetang og div. produkter ;)

 

det er ikke værre enn å gå til en frisør og si at du skulle hatt noen produkter som hjelper til å rette ut krøllete hår og gjerne noen tips :) de tjener såpass på alt det stæsjet de selger at de er bare glade for å hjelpe til :p

Lenke til kommentar

du skal ha bra kort hår om du ikke kan bruke rettetang, vet du får de ganske små også, anyways hvor langt hår har du egentlig?

 

Å anbefale produkter er nok ikke noe jeg skal prøve meg på da jeg ikke har problemer med krøller, heller tvert i mot.

 

men å gå til en frisørsalong og be om tips til produkter osv der kan nok være greit, de har jo god erfaring med hva som funker best.

 

og til slutt mest av egen nyskjerrighet: jeg vet at folk får lagd "permanente" krøller (spes gamle damer?) det går ikke å gjøre det motsatte da?

Lenke til kommentar

Mange som klager på renati. Men mange av dem vet ikke hvordan man skal behandle håret sitt. Ser at det er sinnsykt mange som tar voks i håret rett etter at de har dusjet, og så klager de på at det ser fett ut og krøller seg ekstra mye.

 

Tips: Tørk håret godt før du setter voks i det. Og ikke fikle for lenge, da blir mer og mer fett for hvor mye du tar på det.

Jeg hadde krøller før, noe som av en eller annen grunn ga seg etterhvert.. Men da ventet jeg til håret ble tørt før jeg fikset på det, og det gjorde ting mye lettere. Og man får en heller matt look fremfor fett.

 

Bytte sjampo kan gjøre underverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...