idukjent Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hei. Har akkurat hentet ned den gammle Amiga maskine fra loftet. Går de an å koble den via en antenne kontakt til en vanlig tv flatskjerm? Husker vi brukte en TV/RF modulator eller noe sånt. bilde her Men så var de alle kablene er en lang en kort og en Y kabel, nokk til en i hvert hull + den til antenne kontakten på TV en,. men hvordan skulle man koble disse ledningene og hvordan får man fram bilde på skjermen??? Takk for svar Kontaktene på Amigaen og moderatoren er merket med dette MONO LAudio RAudio Video out Audio in RF out tror den Y kabelen etter lengden og bedømme skal fra LAudio og RAudio Til Audio in, Endret 13. august 2010 av idukjent Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Jepp. Y-kabel fra amigaen til audio porten på modulatoren. Deretter bruker du en antennekabel fra modulatoren til TV'en. Da vil du få både lyd og bilde på tv'en. Et annet alternativ er å bruke RGB->SCART kabel, disse får du kjøpt på internett rimelig. Se www.amigakit.com Ja, og forresten, modulatoren stikker du i RGB porten på Amigaen. Trenger du noe disketter eller noe så er det bare å sende meg PM. Endret 13. august 2010 av Ideal Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Fra RF out på modoratoren? skal jeg bruke den 3 ledningen. og hvordan stiller jeg tven inn slik at bilde kommer opp? takk Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ja du må bruke kanalsøket på tv'en. Vanligvis ligger det i menyene. Så søker den etter "sendinga" fra amigaen. Du vet, sånn som når man søkte etter kanaler med vanlig tv-antenne før i tida. På sony tv'er pleier det å hete "manual programme preset" under "program preset" eller "preset" på menyen.. Andre tv'er vil det nok hete "program search" eller noe. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Det er en LG tv. Kan trykke meny og automatiske instillinger går gjennom søket men finner ingen kanaler, ' Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 fikk det egentlig ikke til i går. hvor skal de siste kablene være koblet å hva hvis kanalsøk ikke finner noe? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) RF modulatoren gir elendig bilde, bruk RGB til SCART kabel, slik Ideal foreslo. Kabelen kan du bygge selv hvis du er litt teknisk av deg. http://pinouts.ru/VideoCables/AmigaScart_pinout.shtml Hvis du bruker en slik kabel, så skal tv'en settes til AUX eller AV. Endret 16. august 2010 av Rata101 Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 24. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2011 Nå har jeg snart fått ferdig en kabel, får sikkert testet den i morgen. Fikk ikke tak i den 23 pins conectoren som passet til amigaen så løsningen ble å lodde av den som sto på RF modulatoren, Gleder meg til å se om den virker Tok bare et halvt år før jeg begynte med kabelen 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Du har en composite-utgang på RF-modulatoren. Det er den øverste av de to på siden. Bruker du den slipper du å søke. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Litt sent nå Den ligger i småbiter på benken. Men takk for tipset. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hvis du ikke får det til finner du drøssevis av ferdige, nye kabler på bl.a. ebay. Tror jeg gav et par hundrelapper. Btw: Det heter Commodore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå