Gå til innhold

TIPS: Siba.no kampanje, 4995,- for Acer 5551G med ATI HD5650.

OC-Freak

Anbefalte innlegg

Nå er det skolestart og mange ser seg om etter en rimelig maskin rundt 5000,- som er en god altmuligmaskin. Bare se på antall poster om dette for tiden.

Siba.no kjører for tiden kampanje på Acer 5551G til 4995,- og med gratis frakt!

http://www.siba.no//Products/Product.aspx?id=4328639

Denne maskinen har et kraftig ATI HD5650 skjermkort som gjør at den også kan kjøre de fleste spill problemfritt. Det er så vidt jeg vet ingen maskiner som gir mer spillytelse i denne prisklassen. Selv om den har en litt svak AMD prosessor veier skjermkortet opp for det og mer til, og til generelt bruk er den mer enn kraftig nok. Om du driver mye med rendering osv kan den nok være litt svak, men om du driver med rendering så ser du nok etter en dyrere PC uansett.

Ellers har Siba.no også tilbud på Acer timelineX 3820TG til 6789,- med gratis frakt.

http://www.siba.no//Products/Product.aspx?id=4328579

Dette er også en knallgod studiepc om du vil ha en liten 13" PC som er full av kraft! Den har også ATI HD5650 skjermkort, og en kraftig intel core i5-450M prosessor. Batteritid på 7-8 timer kan også være fristende.

Jeg skriver dette på min 3820TG og jeg er storfornøyd med min, størrelsen er perfekt. Liten nok til å lett frakte med seg, stor nok(og kraftig nok) til å spille på. Særdeles kjølig er den også under bruk. 3820TG er den kraftigste 13" laptoppen på markedet spillmessig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset!

Fant en video av Aspire 3820TG som viser at den klarer å kjøre BC2 rimelig greit.

Så den har futt nok i seg til å være så liten å lett!

Hvordan er det å sitter på en 13" skjerm da? Er det slitsomt eller fungerer det godt nok til spilling?

Hva kan du si om batteritiden? Ved vanlig bruk (nettsurfing og word), hvor lenge lever den på batteri da?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Det går helt fint på 13" skjerm, skjermen har tross alt samme oppløsning som de fleste 15" maskiner.

Jeg har versjonen med 9 cellers batteri og opptil 12 timers drift. Ved surfing (trådløst nett aktivert) samt spotify kjørende klarer jeg rettt over 10 timer. Dette ved rundt 60% lysstyrke på skjermen.

Lenke til kommentar

Ved vanlig bruk tenker jeg da på nettbruk og tekstbehandling. Typist skolebruk med andre ord.

Men hvis 6 cellers versjonen klarer 5-6 timer ved slik bruk, ser jeg ikke behov for å gå til anskaffelse av den med større batteri. Tar da for gitt at forskjellen ligger i batteriene?

Regner med det skal gå ann å skaffe seg et nytt batteri dersom behover for lengre batteritid skulle dukke opp =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...