Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan er faget Biologi?

Anbefalte innlegg

Skal starte på VGS, så at jeg på min linje kunne utdype meg i bilogi.Mer info for den intreserte.

Hva går dette faget utpå? vet det handler mye om celler og økosystem, men er det gøy?

Hva synnes dere som har gått på det om det? Er litt intressert i hvordan ting "funker", men da mest med hav og vann noe jeg regner med at blir mer Marin-biologi? :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter du på VG1 og vil planlegge et år i forveien? Eller starter du på VG2?

Uansett, her er kompetansemålene for BI1. Lærer noe om kroppen, planter, celler, økologi osv. Dekker over noe av basisen i biologifaget.

Selv tok jeg faget som privatist, istedet for på skolen. Er i grunnen kun lesing og hukommelse som trengs. Blir en del praktiske forsøk, ser jeg for meg, om du tar det på skolen. Men jeg vil si at det er et fag som mange kan lese på selv, for så møte opp på privatisteksamen.

Om du er villig til å gjøre en innsats, samtidig som du har anlegg til å lære godt, så kan du spare 5 timer per uke for året.

Lenke til kommentar

Holder på med bachlor i biologi på universitetsnivå. Jeg hadde BI1 og BI2 på vgs og likte faget så godt at jeg ville ta en utdanning innen faget. Hvis du har interesse for zoologi, botanikk osv. anbefaler jeg at du tar faget. BI1 er mye pugging ja, mens i BI2 må du sette deg mer inn i hvordan alt fungerer, prosesser, celledeling osv i detalj. Hvis du har en oppegående lærer vil det nok bli noen ekskursjoner, noe som et et godt alternativ mot å sitte på benken hele dagen =). Nå skal ikke jeg uttale meg om hvor mye maritimt innhold BI1 og BI2 har men etter det jeg husker var det lite, dette kan ha forandret seg siden jeg tok faget. Slik som jeg husker det, var faget, både BI1 og BI2 en ren innføring og smakebit av hva biologien har å tilby. Er du glad i marin biologi (slik som meg!) da anbefaler jeg deg å ta BI1 og BI2 og deretter snuse litt på en havbruksbiologi grad på universitetsnivå ved endt vidergående. Beklager stilen (og forsøk på rekruttering :p).

Endret av cortec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...