Gå til innhold

Norsk word: Ctrl+I


amundsf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et dokument på tett oppunder 80 sider. En brukerveiledning som kontinuerlig oppdateres.

 

Har brukt office 2007 (2010 fra i går), og vel viktigst her: Norsk versjon.

 

Har tidligere brukt en del engelske versjoner av office og ctrl+i sitter derfor i fingrene for kursiv. I norsk versjon av office (i alle fall fra 2007) medfører jo dette en HELT annen funskjon. Den gjør et eller annet rart med innrykk (rett venstremarg er en saga blott...) og setter på reggler som 1.3.3.4.45.6.6.6 for enkelte linjer med innrykk.

 

Har sett dette flere ganger, men hver gang fått det med meg og "angret".

 

Sist uke jobba jeg en del seint på kveld med dette og tydeligvis oversett dette en gang. Så nå er hele dokumentet spinnvilt.

 

Noen som kjenner til ctrl+i funksjonen (på norsk utgave)?

Og gjerne hvordan eventuelt kan reversere en slik handling? Siden dokumentet er lagret siden sist funker ikke angre.

 

Med rask søk sleit jeg med å finne noe både i hjelpa og google.

 

 

 

Ber på mindre knær om at noen kan hjelpe. Å rette dette manuelt vil ta tiiiiiiiid.

 

 

På forhånd hjertelig takk!

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg i alle fall noe å google på. Takker! Men mottaer gjerne flere tips :)

 

Autoformatet er i alle fall i god microsoft stil. FULLSTENDIG CRAP! Hadde det enda vært gjennomgående. Men noen avsnitt er urørte, andre er er helt ødelagte, mens noen litt midt i mellom.

Lenke til kommentar

Autoformat virker til å være borte fra office 2007/2010, men det er rett spor alikevel: Ser ut til å ha med stilene å gjøre. Ctrl+i ser ut til å sette en stil. Det uheldige er at hvis ikke noe område er merket gjør den det for hele dokumentet... (så vidt jeg kan skjønne).

 

Så delvis løsning her er å endre stil tilbake til standard. Problemet er at jeg da har brukt en del egenlaget format som da samtidig blir nullstilt. Så ingen fullgod løsning.

 

Faen til drittfunksjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...