Gå til innhold

Hvorfor tror du(ikke)?

Anbefalte innlegg

Derfor tror jeg at Gud finnes, dog går jeg aldri i kirken eller lignende.

Trenger man gå i kirken for å være kristen?

Jeg er kristen, men det er rimelig sjelden jeg går i kirken...

Nei, man trenger ikke gå i kirken for å være kristen :). Det velger du selv. Så lenge du "tror" på han der oppe så er du kristen :wink: (imo).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Interesannt tema, håpar eg får slenge meg på... Eg er kristen, og har stort sett alltid vore det.

De ateistar og ikkje-kristne: -De vil ha bevis, ta for eksempel første energilov; "Energi kan ikkje bli til eller forsvinna, kun gå over i andre former" Det er bevis nok for meg!

Eg trur btw på Darwin og utviklingsteorien og skjønnar ikkje kvifor religion og vitenskap kan gå hand i hand.

Eg har ein Studie-Bibel (ganske omfattande greier..) og der står det om ein del Bibel-kritikk og anna interesannt. Moderne arkeologi og historiar i Bibelen stemmer alltid, ingenting er blitt bevist feil!

Lenke til kommentar
Eg har ein Studie-Bibel (ganske omfattande greier..) og der står det om ein del Bibel-kritikk og anna interesannt. Moderne arkeologi og historiar i Bibelen stemmer alltid, ingenting er blitt bevist feil!

Bra at du slenger deg med.

Bibelen og vitenskapen har stort sett alltid gått hånd i hånd. Nesten alle forskere og historikere er ikke i tvil om at kristendommen stemmer.

Lenke til kommentar

Det om man må gå i kyrkja om ein er kristen er ikkje for å vise Gud kor flink ein er, det er rett og slett for å få eit betre felleskap til Han. Ingen kan komme Heim på grunnlag av gjerningar, då ville me ha kome til kort... Sjølv syns eg det er GØRR keisamt i kyrkja, det er jo det same heile tida, men ingen ungdomar vil vel ha det same? Eg tykkjer difor at det er betre å gå på ungdomsmøter/dra på leirar. Men igjen er dette for å få eit betre felleskap til Gud/Jesus og ikkje for å vise kor flink eg er (og så er det jo mange fine jenter på leir :smile: ) Hehe...

Lenke til kommentar

Zalofight:

Hva tipper du selv?

Dunestar:

VEL..

Det er vel muligens litt drøyt å hevde at "nesten alle forskere og historikere ikke er i tvil om at kristendommen stemmer".

Eller, det er jo et definisjonsspørsmål. For å gi deg mitt synspunkt:

Joda, jeg konstaterer gjerne det at kristendommen er en eksisterende religion. Ingen stiller spørsmål ved hvorvidt det i lang tid har eksistert en stor bevegelse av troende.. Men jeg er ikke helt med på at budskaper stemmer, om du skjønner.

Lenke til kommentar

Bra at du slenger deg med.

Bibelen og vitenskapen har stort sett alltid gått hånd i hånd. Nesten alle forskere og historikere er ikke i tvil om at kristendommen stemmer.

HAHAHAHA

Jeg ser at det går ann.

??? :roll: Tok ikke den, jeg. Det stemmer, skjønner du, det er helt sant.

- - -

OFFTOPIC:

Zalofigth: Siden du bor på Bømlo, og har vært på noen kristne leeirer, har du noengang vært på VM (VinterMøte)?

Har selv bare vært de to siste åra, på Dale i Sandnes og i Sokndal...

Lenke til kommentar
Kaskaso: Hva mener du? Er dette feil?

Hvis du tenker litt dypere over den så ser du en verden som kristne eller religiøse mennesker generelt ikke kan godta.

Mener du at vi kristne generelt ikke kan godta verden som den er? Det stemmer ikke overhodet!

Nå synes jeg du beveger deg på dypt vann, Kaskaso...

Lenke til kommentar

Mener du at vi kristne generelt ikke kan godta verden som den er? Det stemmer ikke overhodet!

Nå synes jeg du beveger deg på dypt vann, Kaskaso...

Så du godtar drap av mennesker i vitenskapens og kristendommens navn?

Vitenskapen og religion har alltid vært adskilt. Grunnen er at vitenskapen tar utgangspunktet i observasjoner som er allmenne og kan studeres.

Det kan du ikke si det samme om kristendom, islam, hinduisme osv.

Lenke til kommentar

Jeg forstår veldig godt at folk ikke tror på gud ettersom de aldri har møtt gud, det blir som å tro på noe svada langt borte som ikke har noe med meg å gjøre.

Hvorfor tror jeg på gud? fordi jeg har møtt han, Jesus forandret mitt liv og han helbredet meg fra tinitus (konstant piping i ørene).

Før jeg møtte gud brydde jeg meg ikke så mye om han, venner fortalte meg om han uten at jeg brydde meg, er såpass smart at jeg ikke tror på noe som jeg ikke vet er sant. Men, jeg ville finne ut om det de sa var ekte eller ikke, så en kveld ba jeg Jesus om å møte meg dersom han fantes. Og det gjorde han.

Det er masse i bibelen som jeg ikke vet, og ikke kan svare på, meg jeg tror alikavel på det ettersom jeg kjenner gud som står bak boken. Ofte, når venner av meg er syk, så legger jeg hånden på de og ber Jesus helbrede de (de gir seff tilatelse), selv om de ikke tror, og mange flere har blitt helbredet. Hvorfor folk velger å ikke tro etter at Jesus har helbredet de? ikke spør meg, virker som om mange ikke vil tro og bare leter etter en unskylding for å ikke tro.

-

Anders

Lenke til kommentar

Kaskaso: Det var usaklig.. Ingen drap eller noe annet uetisk kan godttas, ikke i noens navn. Å bruke religion som unnskyldning for drap, ville vore helt galt. Man kan jo ta korstogene som ett grusomt eksempel...

Dunestar: Nei, har aldri vert der...

Lenke til kommentar
blabla

Ny forsendelse til hjernevaskavdelingen.

Massepsykose er en herlig ting. Anbefales på fredager da det er billig pils ute.

:roll:

Hvis du allerede er så forutinntatt, at du ikke gidder å argumentere saklig, kan du like godt la vær. :grumpy:

Lenke til kommentar
Så du godtar drap av mennesker i vitenskapens og kristendommens navn?

Så du tror det, ja?

- - -

Kaskaso: Det var usaklig.. Ingen drap eller noe annet uetisk kan godttas, ikke i noens navn. Å bruke religion som unnskyldning for drap, ville vore helt galt. Man kan jo ta korstogene som ett grusomt eksempel...

Enig. :yes:

- - -

Ofte, når venner av meg er syk, så legger jeg hånden på de og ber Jesus helbrede de (de gir seff tilatelse), selv om de ikke tror, og mange flere har blitt helbredet.

Var det helt seriøst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...