Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Camry -91, lekkasje av bensin etter bytte av filter

Anbefalte innlegg

'Kveld folkens.

Har en gammel sliter av en Camry, og skulle være ekstra snill og grei og bytte både luft og bensinfilter i ettermiddag.

Men det å være snill straffer seg tydeligvis :blush:

Ikke søren om jeg greier å få bensinrøret som skal inn på bunnen av filteret til å bli tett!

Har hatt det nye filteret av for å se at den koniske biten er som den skal, skjekket gjenger og "flensen" på røret, alt ser ut som det skal, bort sett fra drypp-drypp-drypp...

Byttet tilbake til det gamle filteret, og også her drypper det nå, alltids i mindre takt enn med det nye filteret.

Jeg frykter at det nye filteret har f***a opp ett eller annet med gjengene, slik at hele forbaska drivstoffrøret må byttes.

Det skal sies at det var ganske mye motstand i gjengene, både når denne nippelen eller hva en skal kalle det skulle av, og på igjen.

Tips til løsning verdsettes selvsagt. Hadde fint lite lyst til å bli uten bil i en del dager, eller for den del, måtte sette den på verksted igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fulgte det med nye pakninger med filteret? skal være 2 st av kobber. Og filteret skal skrus ganske så hardt til også bare så det er sagt.

Stemmer at det fulgte med to kobber-pakninger. Disse er til banjo-dingsen på toppen av filteret (ut), og passer ikke på inn-siden.

Det er potte tett på denne siden, det er på den koniske delen at det plundrer :dontgetit:

Ang silicon, så står jeg nok over det forslaget, tror i tillegg at det blir meget vanskelig å få silicon mellom fals på røret og den koniske delen av nippelen. Det er såpass mange rotasjoner på nippelen før den sitter (ja, den sitter noe sykt også) til at noe vil holde seg der tilstrekkelig lenge.

Spørs om det ikke blir flatbil til verksted mandag, er bare å håpe at de har deler tilgjengelig.

Evt får jeg rett å slett forsøke å kappe røret, se om jeg får jamnet flensen, og bruke slange som mellomstykke.

Frister lite å begynne å sage ett rør med bensin, men pyttsann :ohmy:

Lenke til kommentar

Kan være en fordel å bruke en baufil og sage med sakte og jevne tak så du unngår gnister. Skulle du være uheldig vil det ikke eksplodere akkurat, men bensin brenner godt og er ikke noe å få på huden, spesielt ikke i brennende tilstand :p Selv bruker jeg å smøre med en blanding av vanlig motorolje og vann (ristes i f.eks. en ketchupflaske slik at den blir godt blandet og hvitaktig), kuttet blir jevnere samtidig som at blandingen kjøler der du sager.

Lenke til kommentar

Får se hva dem sier på Toyota i morgen, kan jeg slippe å stå der med krokete rygg, så er det best.

Har snakket med en del folk nå i helga, og flere mener at det må ha vært forskjell på de gamle og de nye gjengene, og dermed oppsto problemet, jeg håper dette stemmer, for da blir det Toyota sitt ansvar å få fixa dette :thumbup:

Hadde nok tenkt å kappe røret om det blir aktuelt på en svært så rolig måte. Vinkelsliperen utgår med svært så stor faktor, likeså sneipen i munnvika :whistle:

Lenke til kommentar
...Vinkelsliperen utgår med svært så stor faktor, likeså sneipen i munnvika :whistle:

Jaja, kunne fort blitt en populær video på Youtube, men det må du nesten finne ut av selv :!:

Med sterk sensur av lyd så :w00t:

Bruk f.eks. en slik.

Har desverre ikke noen rørkutter tilgjengelig, og det er en smule langt å gå til biltema.

Status pr i dag var at det ikke lengre lakk når jeg skulle bortom Toyota, så ett eller annet har gått seg til når den har fått hvile i helga. Hvordan noe som lekker plutselig blir tett er for meg og flere med ett mysterium :hmm:

Skal bortover på onsdagen, så får de se om de greier å få på plass nytt filter og samtidig få dette tett.

Er småskeptisk til langturer når jeg vet at det ikke er helt som det skal, pinglete som jeg er :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvor kjøpte du det, og er det forskjellige modeller? jeg skulle ha byttet det på min toyota camry, men det er en 85-modell da. Og jeg vil ikke at det skal bli ødelakt noe, hvis jeg bytter bensinfilteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...