Gå til innhold

[Løst]Samsung S8500 Wave eller SE Xperia X10 mini?


Simen1

  

21 stemmer

  1. 1. Hvilken telefon mener DU passer best for MEG?

    • Samsung S8500 Wave
      10
    • Samsung Galaxy S
      5
    • SE Xperia X10 mini
      6
    • Noe annet (forklar)
      0


Anbefalte innlegg

På denne siden ser du ulike koder som tastes inn for å finne ut forskjellige settings i din Wave mobil..

 

http://www.badaforum...-1/#comment-260

 

Det vil si at du har prøvd den koden der det står om den er låst til sim eller nett? 

Er jo litt risiko å kjøpe en mobil bare fordi man tror den ikke er låst, men går kanskje bra. En ting jeg har hørt en gang om låste mobiler, er at teleselskapet kan lage låsen sånn at det første simkortet som blir satt inn i den, blir den låst til. Er det fortsatt sånn, eller er dette oppspinn?

 

jeg har sjekka det på min mobil som jeg kjøpte med netcom abbonement. Den er ikke låst på noen som helst måte. Kan bare høre i butikken dersom du handler. Men skulle da tro det var likt uansett. Tror dessuten det står oppgitt på Netcom sine nettsider dersom du handler derfra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I de fleste land brukes låsing mot landskode MCC og mobil nettverks kode MNC.

 

MCC = Mobile Country Code

MNC = Mobile Network Code

MVNO = Mobile Virtual Network Operator

 

Noen abonnement benytter naturligvis samme MNC

f.eks

Djuce = MCC+MNC = 242 01

Telenor Mobil = MCC+MNC = 242 01

Telenor som har egen MNC kode siden de har eget mobilt nettverk behøver da kun operatør lås mot MCC+MNC , dette da f.eks Telenor Mobil SIM funker i en Djuce kampanje "låst" kjøpt telefon (som jeg har benyttet meg av et par ganger).

 

 

MVNO = Mobile Virtual Network Operators (de som ikke har eget nett)

Eks: Tele2 , Ventelo , OneCall osv .

Disse roamer på de andres nett , og vedrørende SIM/Operatør lås fra disse må de benytte en annen metode enn f.eks Telenor og Netcom.

 

Når det gjelde SIM låsing for Norske MVNO's vil jeg anta at de benytter Service Provider Lock (3.3 omtalt her)

http://www.option.com/en/support/faq/article/articleen-168

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Står her at telefonen er operatøslåst.

 

 

operatrls.jpg

 

Det var jo virkelig synd. Kanskje du har mer hell i butikk. Jeg kjøpte min wave i en Elkjøp butikk. Kan jo være verdt en sjekk dersom du absolutt ikke vil har netcom. På den annen side så er ikke tilbudet til telenor så ille heller, noen hundre lapper mer bare...

Lenke til kommentar

Står her at telefonen er operatøslåst.

 

 

operatrls.jpg

 

Det var jo virkelig synd. Kanskje du har mer hell i butikk. Jeg kjøpte min wave i en Elkjøp butikk. Kan jo være verdt en sjekk dersom du absolutt ikke vil har netcom. På den annen side så er ikke tilbudet til telenor så ille heller, noen hundre lapper mer bare...

Du mener Djuice? Er litt billigere å ringe med det abonnementet enn telenor sitt hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...