Gå til innhold

[Løst]Samsung S8500 Wave eller SE Xperia X10 mini?


Simen1

  

21 stemmer

  1. 1. Hvilken telefon mener DU passer best for MEG?

    • Samsung S8500 Wave
      10
    • Samsung Galaxy S
      5
    • SE Xperia X10 mini
      6
    • Noe annet (forklar)
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fem grunner:

- Jeg leste bindingsvilkårene og anså det som en risiko for å måtte betale et stort gebyr for å bryte vilkårene.

- En guide fra amobil og tråden etter gir også samme inntrykk av at det er en risiko.

- Ved å kjøpe uten abb fikk jeg med en bilhandsfree, noe jeg gjerne kunne betalt noen hundre for ellers

- Prisforskjellen, med bilhandsfree ble så lav at jeg ikke gadd å ta risikoen.

- Jeg fikk få bekreftelser på at bindingstid-svindelen fungerer.

Lenke til kommentar

Fem grunner:

- Jeg leste bindingsvilkårene og anså det som en risiko for å måtte betale et stort gebyr for å bryte vilkårene.

- En guide fra amobil og tråden etter gir også samme inntrykk av at det er en risiko.

- Ved å kjøpe uten abb fikk jeg med en bilhandsfree, noe jeg gjerne kunne betalt noen hundre for ellers

- Prisforskjellen, med bilhandsfree ble så lav at jeg ikke gadd å ta risikoen.

- Jeg fikk få bekreftelser på at bindingstid-svindelen fungerer.

 

Noen spesiell grunn til at du ikke tok med 7500 i vurderingen?

Lenke til kommentar

Fem grunner:

- Jeg leste bindingsvilkårene og anså det som en risiko for å måtte betale et stort gebyr for å bryte vilkårene.

- En guide fra amobil og tråden etter gir også samme inntrykk av at det er en risiko.

- Ved å kjøpe uten abb fikk jeg med en bilhandsfree, noe jeg gjerne kunne betalt noen hundre for ellers

- Prisforskjellen, med bilhandsfree ble så lav at jeg ikke gadd å ta risikoen.

- Jeg fikk få bekreftelser på at bindingstid-svindelen fungerer.

Jeg skulle gjerne likt å se bindingsvilkårene du sikter til. Du kan ikke kalle det svindel med mindre jeg bryter lover eller avtaler. At få her inne kjenner til muligheten betyr ikke at den er noe dårligere av den grunn. Hadde alle visst om det, hadde mobiloperatørene sikkert ikke hatt slike abonnement, siden de ville tapt på det. Jeg bekreftet at fremgangsmåten fungerer, hvor mye du kan spare på det, og spesifisert totalbeløp.

 

Men kjøpt er kjøpt : )

Lenke til kommentar

Fem grunner:

- Jeg leste bindingsvilkårene og anså det som en risiko for å måtte betale et stort gebyr for å bryte vilkårene.

- En guide fra amobil og tråden etter gir også samme inntrykk av at det er en risiko.

- Ved å kjøpe uten abb fikk jeg med en bilhandsfree, noe jeg gjerne kunne betalt noen hundre for ellers

- Prisforskjellen, med bilhandsfree ble så lav at jeg ikke gadd å ta risikoen.

- Jeg fikk få bekreftelser på at bindingstid-svindelen fungerer.

Jeg skulle gjerne likt å se bindingsvilkårene du sikter til. Du kan ikke kalle det svindel med mindre jeg bryter lover eller avtaler. At få her inne kjenner til muligheten betyr ikke at den er noe dårligere av den grunn. Hadde alle visst om det, hadde mobiloperatørene sikkert ikke hatt slike abonnement, siden de ville tapt på det. Jeg bekreftet at fremgangsmåten fungerer, hvor mye du kan spare på det, og spesifisert totalbeløp.

 

Men kjøpt er kjøpt : )

 

Så hva er dette trikset, eller svindelen som det også kalles?

Lenke til kommentar

Og å kategorisere det som svindel er vel å ta det vel langt, med tanke på at operatørane (Telenor/Netcom) låser opp telefonen din utan spørsmål. Telenor skriv dette på nettsidene sine, og eg har fått det skriftleg stadfesta frå Netcoms kundeservice. Om dei plutseleg skulle nekte er det i alle fall ikkje eg som er svindlaren...

Lenke til kommentar

Opplåsing fjerner ikke bindingsforpliktelsen. Operatørene er ikke så dumme at de "sponser" folks telefoner uten å ha hjemmel i en avtale for å ta inn pengene de sponser med. Bindingsavtalen. Det kan godt hende at det skal mye til for å bli tatt for bindingsbrudd, men det betyr ikke at det likevel er en viss risiko for å bli tatt. Bryter man avtalen uten å si i fra og gjøre opp for seg slik det kreves i avtalen så vil jeg kalle det for svindel ja. Operatøren som sponset telefonen på grunn av en "nedbetalings"avtale vil være svindlet dersom man ikke overholder avtalen.

 

Jeg kan ikke si at jeg angrer på å ha mitt på det tørre.

 

Apegryn: Bindingsavtalene finner du i forbindelse med abonnementsvilkårene til både Telenor og Netcom. Google viser vei.

Lenke til kommentar

avtalen er å betale månedsbeløpet pluss det du eventuelt bruker på ringing, sms og datatrafikk.

 

Simen1: jeg skulle gjerne likt å sett dette punktet du refererer til hvor jeg ikke får lov til å bruke telefonen jeg kjøper med et annet abonnement. Jeg gidder ikke pløye gjennom hele avtalen dersom du har sett dette og vet hvor det er, da kan du heller sitere og vise meg at jeg har feil.

Lenke til kommentar

avtalen er å betale månedsbeløpet pluss det du eventuelt bruker på ringing, sms og datatrafikk.

 

Simen1: jeg skulle gjerne likt å sett dette punktet du refererer til hvor jeg ikke får lov til å bruke telefonen jeg kjøper med et annet abonnement. Jeg gidder ikke pløye gjennom hele avtalen dersom du har sett dette og vet hvor det er, da kan du heller sitere og vise meg at jeg har feil.

 

Hva er billigste sted å kjøpe Wave nå? Rimeligste totalpris jeg fant var med djuice phone 75. Totalt 2599.-

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke noe om hvor enkelt det er å låse opp abonnementet gratis hos djuice eller netcom. Telenor som jeg kjenner til har den til 2607,-

 

I prinsippet burde det være det samme hos djuice og netcom har de ikke har lov til å binde deg til både abonnement og operatør. Men jeg vet ikke hvordan det faktisk er i praksis.

Lenke til kommentar

Netcom med supertalk, men de har den ikke inne på lager. Viss de hadde hatt det hadde jeg kjøpt den tvert!

Er på lager nå.

 

Det som er MEGA dumt er at da må man enten ha et netcom nummer fra før, eller tegne abonnement med nytt nummer på. Man vil jo helst beholde nummeret sitt, men portering er altså ikke mulig. Det syns jeg var dårlig faktisk. Djuice er bedre der, selv om det koster litt mer tilsammen med phone75. 2599,-

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Wave gjennom Netcom og for en god pris. Overførte også nummeret mitt, hadde tidligere Telenor. Nøyaktig hva jeg måtte ut med husker jeg ikke men tror det var rundt 2500. Og så vidt jeg kan skjønne så er ikke mobilen min låst så det var tabbe av meg å porte nret mitt. Skulle bare satt gamle Telenor sim kortet i med engang..

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Wave gjennom Netcom og for en god pris. Overførte også nummeret mitt, hadde tidligere Telenor. Nøyaktig hva jeg måtte ut med husker jeg ikke men tror det var rundt 2500. Og så vidt jeg kan skjønne så er ikke mobilen min låst så det var tabbe av meg å porte nret mitt. Skulle bare satt gamle Telenor sim kortet i med engang..

 

Kanskje det går an, bare bestille nytt nummer og sette inn nummeret jeg har fra før? Vet ikke hvilket nett det går på dog, har Talkmore nå.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Wave gjennom Netcom og for en god pris. Overførte også nummeret mitt, hadde tidligere Telenor. Nøyaktig hva jeg måtte ut med husker jeg ikke men tror det var rundt 2500. Og så vidt jeg kan skjønne så er ikke mobilen min låst så det var tabbe av meg å porte nret mitt. Skulle bare satt gamle Telenor sim kortet i med engang..

 

Kanskje det går an, bare bestille nytt nummer og sette inn nummeret jeg har fra før? Vet ikke hvilket nett det går på dog, har Talkmore nå.

 

Ja det skal gå ann. Da jeg sjekka min mobil med slike koder som jeg fant på en nettside så fant jeg ut at mobilen min i allefall ikke hadde operatør og sim lås. Talkmore er telenor sitt nett.

Lenke til kommentar

På denne siden ser du ulike koder som tastes inn for å finne ut forskjellige settings i din Wave mobil..

 

http://www.badaforum...-1/#comment-260

 

Det vil si at du har prøvd den koden der det står om den er låst til sim eller nett? 

Er jo litt risiko å kjøpe en mobil bare fordi man tror den ikke er låst, men går kanskje bra. En ting jeg har hørt en gang om låste mobiler, er at teleselskapet kan lage låsen sånn at det første simkortet som blir satt inn i den, blir den låst til. Er det fortsatt sånn, eller er dette oppspinn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...