Gå til innhold

[Løst]Samsung S8500 Wave eller SE Xperia X10 mini?

Simen1

21 stemmer

1. 1. Hvilken telefon mener DU passer best for MEG?

• Samsung S8500 Wave
      10
    • Samsung Galaxy S
      5
    • SE Xperia X10 mini
      6
    • Noe annet (forklar)
      0

Anbefalte innlegg

Over 6000 kr er dumt ja.

Men det er ikke så enkelt som du sier. Bindingen betyr ikke bare at man får med et SIM-kort i pakken. Det betyr også en forpliktelse til å betale på abonnementet i 12 måneder selv om man kastet SIM-kortet. Mulig det står noe i brukeravtalen om at abonementet skal være i reell bruk. Hvis ikke så kan avtalen ansees som brutt og man må betale ut resten av abb-tida med månedsgebyrer høyere enn månedsprisen på abb. (For å kompensere for tapt inntekt fra ringetid).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over 6000 kr er dumt ja.

Men det er ikke så enkelt som du sier. Bindingen betyr ikke bare at man får med et SIM-kort i pakken. Det betyr også en forpliktelse til å betale på abonnementet i 12 måneder selv om man kastet SIM-kortet. Mulig det står noe i brukeravtalen om at abonementet skal være i reell bruk. Hvis ikke så kan avtalen ansees som brutt og man må betale ut resten av abb-tida med månedsgebyrer høyere enn månedsprisen på abb. (For å kompensere for tapt inntekt fra ringetid).

Jeg har aldri vært borte i dette i allefall. Både selv og med kunder i mobilbutikken jeg jobber. Du betaler månedsavgiften. Prisene som er oppgitt over her er totalprisen, altså pris i butikk + 12 mnd med binding. Dette opplegget er nok hovedgrunnen til at man ikke får kjøpt iphone med telenor superpluss lenger. Alt for mange benyttet seg av det gode tilbudet og skrotet simkortet fra telenor.

Vil du bare ha en billig androidtelefon så kan du også vurdere Huawei U8230. Ikke verdens råeste telefon, men er helt ok

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke Sony på grunn av deres forretnignsmetoder. Det samme gjelder Apple og Microsoft selv om detaljene er ganske annerledes. Derfor styrer jeg unna disse. Jeg vil forsåvidt ikke begrunne det noe mer i frykt for at tråden sporer helt av. Det er bare premissene jeg har lagt for denne tråden og mobilønskene mine.

Lenke til kommentar

på grunn av deres forretnignsmetoder ? Så selv om det er god kvalitet og bra utseende så velger du altså å ikke kjøpe pga deres måte å drive business på ?

Microsoft skjønner jeg, de greier ikke skru sammen hardware. Men uansett så koster jo de fleste smartphonesa over 2000,-

Lenke til kommentar

Over 6000 kr er dumt ja.

JO, det er nettopp så enkelt!

Det er ingen slike begrensninger. Det er så enkelt som det høres ut. Ufattelig at så få vet om slike muligheter.

Dersom du vil ha det tallfestet var regningen min slik:

199,- for telefonen

0,- nytt nummer og simkort sommerkampanje

59,- * 12 mnd

19,- frakt

35,- fakturagebyr første mnd grunnet avtalegiro ikke er oppgitt ved kjøp.

Alt i alt totalt kr. 961,- når alle gebyr og regninger er betalt. Så kan du bruke det gamle simkortet ditt med ditt gamle abonnement uten problem.

Dog tror jeg ikke de har sommerkampanje på nytt tlf. nr lengre, så det blir sikkert 199,- ekstra.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Helvetes telefon! :mad: Jeg kjøpe som nevnt nytt batteri til min trofaste Nokia N73 fordi det gamle batteriet bare varte i underkant av et døgn (standby). Det nye batteriet, med større kapasitet (1000 vs 760 mAh) fikk jeg i posten i går. I natt sto det på lading. Fra jeg tok det ut av laderen tok det 10 timer før telefonen sluknet.

Jeg regner med det er en eller annen strømsparefunksjon i telefonen som har gått fløyten slik at den tapper batteriet kontinuerlig.

Med andre ord har jeg kastet bort 110 kroner på batteri og kan ikke utsette telefonkjøpet noe særlig lengre likevel.

Takk for tipset om telefon med binding. Jeg visste ikke at det var så enkelt å komme unna med det. :thumbup:

Jeg skal lage meg en liste over aktuelle telefoner, lese litt tester osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ai! Skulle ha sett denne tråden litt før. Jeg bestilte nettopp en HTC Desire til 2490 kroner hos Telekiosken, men nå har de satt opp prisen til 3350 kroner. Den ville jo passet dine forutsetninger fantastisk, med en 1GHz prosessor, god skjerm og kamera, samt muligheten for siste variant av Android OS. Var skikkelig synd det der, men mener fortsatt at det er et slående godt kjøp.

Amobil har som vane å gi 6er til teknologibomber til tross for middelmådig navigering i operativsystemet (Nokia, Sony Ericsson). Også HTC Desire ga de toppkarakter, men dette støttes langt viktigere av nesten samtlige testpanel. Det virker rett og slett som en fantastisk telefon uten særlige svakheter. Gleder meg til jeg får min i posten, og er lettet over å ha fått den så råbillig. :w00t:

Lenke til kommentar

Den gamle telefonen går meg på nervene og jeg har gjort mer grundige undersøkelser for å finne min neste telefon nå. Så langt har jeg luket vekk disse:

post-3851-1283514014,2119_thumb.png

De jeg har lest om som fortsatt er aktuelle er:

post-3851-1283514025,9612_thumb.png

Dermed trekker jeg tilbake det jeg sa om SE-telefoner tidligere i tråden og vurderer de likevel.

Er tabellen riktig? Mangler noen høyaktuelle telefoner?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ut i fra valgene her så skiller Wave seg klart ut som den beste telefonen. Jeg vil si den er bedre en en HTC Desire også hvis du ikke er opptatt av drøssevis med fjortisapps som Android har. Du får markedets beste skjerm, den klart beste smarttelefonen på batteritid, klart bedre design og byggekvalitet (aluminium), topp spesifikasjoner og proppet med alt du trenger++. Har hatt min nå et par mnd og er så fornøyd at dette blir nok den første mobilen som passerer over 6 mnd før jeg bytter.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at Xperia X10 mini og S8500 Wave er mest fristende. Spørsmålet er om jeg vil plages av den lille skjermen til X10 mini og om jeg gidder å betale 1200 kr ekstra og bære på all den ekstra vekten som S8500 Wave byr på. Android 2.1 (som skal komme i oktober til X10 mini) er også mer fristende enn Bada. Men så var super skjerm vs kjip skjerm. Ikke lett å bestemme seg.

De tre nykomlingene som det mangler data på kan jo også seile opp som gode konkurrenter til X10 mini, men det er foreløbig usikkert. Tviler egentlig på at jeg gidder å vente for å se.

Hvilke totalpriser med abb er det mulig å få? (Jeg skal ikke bruke det nye SIM-kortet, bare betale mnd-avgift)

Sånn ser det ut om jeg setter X10 mini opp mot S8500 Wave:

post-3851-1283517455,7748_thumb.png

Stemmer det at ingen av disse kan kjøre Opera mini? De kan vist det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Bare 6 måneder? Er det så elendig? Min nåværende har holdt i 3 år!

Hvordan er utvalget av gode/nyttige apps til Bada?

Jeg "bytter" vanligvis telefon etter rundt 6 mnd men denne kommer jeg til å ha lenger da jeg er så fornøyd altså positivt ikke negativt :)

Jeg bryr meg ikke så mye om apps men har lastet ned 4-5 spill som er strålende. Det ligger vel rundt 500+ der ute nå men jeg syntes telefonen med sine menyer er så komplett at jeg savner ingen ting.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i butikken og prøvd de mest aktuelle telefonene. Det koker ned til det samme inntrykket som jeg har vært inne på tidligere.

- Xperia X10 mini er nusselig, men skjermen suger

- S8500 Wave er litt stor, dyr og har lite app-marked. Drømmeskjerm!

- Galaxy S er litt stor og prisen er ubehagelig høy. Drømmeskjerm!

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Konklusjonen er klar!

- Jeg gidder ikke 3 nye år med 320x240 skjerm selv om størrelsen og utseendet er til å smelte av. Xperia X10 mini ryker ut.

- 4500 kr blir for drøyt. Jeg synes jeg tøyer strikken allerede ved 3200 kr. Det samme gjelder størrelse, selv om jeg går glipp av noe så stort som Android. Samsung Galaxy S ryker ut.

- Og vinneren er: Samsung S8500 Wave.

4357714586_a6cd964acc_o_d.800x500.jpg

Nå er spørsmålet bare hvor jeg får tak i den til lavest totalpris.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg fant ut at brutt bindingstid kan bli mye dyrere enn å kjøpe uten abb. Det står i både netcom og telenor sine bindingstid-regler, samt en guide på amobil.no. Bestilte derfor uten abb. Det kommer på 3190 kr + frakt, inkludert en bilhandsfri. 8 GB minnekort kommer på en hundrelapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...